Gå til innhold

å nei, vi glemte oss helt i "kampens hete"

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 mnd siden vi har hatt sex etter fødsel, pga ekstremt mange plager, plutselig idag ble jeg klar, og jeg har jo ikke orket å tenke på prevensjon da vi ikke har hatt sex. Så hadde vi oss heftig da lysten slo mot meg.... Så det gikk for han inni meg....

Det er 2 dager til jeg skal ha mensen, hvor stor er egentlig sjansen for at jeg kan bli gravid nå?

nå får jeg sikkert mye pepper av dere, men prøv å være uten sex så lenge så når lysten plutselig kom så fikk vi det travelt.

Ingen verdens undergang om jeg skulle bli gravid nå, men helst ikke enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke særlig stor sjanse, om du har en regelmessig syklus.

De fleste har eggløsning 14-16 dager før mensen, og egget lever i ett døgn.

Men noen garanti har man selvsagt aldri, i så fall tar du en angrepille.

Skrevet

Sikkert ikke stor sjanse.. men jeg forundrer meg stadig over alle som "glemmer" prevensjon.. Er som å "glemme" å tørke seg etter å ha bæsja.

Skrevet

helt det samme er det vell ikke, men :P

Vi har da bestandig vært påpasselig med dette, men etter så lang tid nå så var det ikke i tankene der og da...

Skrevet

skjønner godt at det kan glemmes når en har gått ni mnd gravid å ikke tenkt på prevensjon å så ti mnd etter det uten!! å når en er brått veldig lysten etter så lang tid er ikke det det første man tenker på nei. men jeg tror ikke sjansene dine er så store. men om du vil være helt sikker han du jo ta en angre pille som en over her sa. de kan du jo ta innen 72 timer.

Skrevet

Ta deg en tur på apoteket som de over sier. Kjøp med deg en pakke med kondomer i samme slengen sånn at du er klar hvis lysten skulle kommer over deg igjen;)

Skrevet

akurat som de som er "uhelldige" å er utro.

Man vet hva man gjør, man velger bare å gi blaffen.

Skrevet

vist du får mensen i rett tid denne gangen også så er sjansen ganske små, men har du hatt en forsinket eggløsning og mensen blir forsinket så kan jo være det "klaffet"

man har som regel eggløsning 12-16 dager før ventet mens..kommer litt an på hva syklus du har. Men det som er mest vanlig da.

Så to dager før så vil jeg tru eggløsninga de har vært og du er trygg visst den ikke ble forsinket da..

Skrevet

Ærlig talt... Er vel en vesentlig forskjell her??

Men du mener kanskje at det er like ille å ha sex uten prevensjon som å være utro?

Henger ikke med på den altså!!

Skrevet

den var et svar til 12:54

om at det er utorlig at folk kan si " vi glemte oss"

er jo ikke ille å ha sex uten prevensjon i det hele tatt

men man glemmer ikke prevensjon, noe mer enn man er uheldig å være utro

Skrevet

hehe, føler ikke at vi har gjort noe så ille som å ha vært utro nå nei. Syklusen min har vært helt regelmessig på dagen siden jeg fikk igjen mensen for 4 mnd siden, så håper vi er helt trygg denne gang :P

men det var selvfølgelig dumt :)

Skrevet

angrepille angrepille angrepille....

uansett, det er fort å glemme prevensjon dersom man ikke pleier å ha sex.... men når man er samboere...eller gift er det kanskje lurt å bruke noe som er lettere å huske på...?

Skrevet

HVIS jeg skulle bli gravid nå, blir jeg likevell å få mensen på tirsdag siden det er så nære mensen eller blir den borte hvis jeg blir gravid?

HI

Skrevet

Akkurat DET må du ikke spørre meg om hvertfall. Ærlig talt.. Hvor gammel er du?

Skrevet

Neida, en befruktning vil ikke kunne skje, for der er ikke noe egg som kan bli befruktet, så hvis du får mensen til vanlig tid så har det ikke vært noe på gang.

Det er jo teknisk mulig å bli gravid så sent i syklusen, men da er det fordi din EL har blitt forskjøvet (slik at du har EL i disse deger), og da vil en test ikke være pos før om ca 14 dager.

Men har du hatt stabil syklus den siste tiden, så er jeg helt sikker på at du ikke er gravid, ta det helt med ro! :)

Skrevet

takk for beroligende svar!:)

satser på at det går bra jeg. blir jeg gravid, så er det jo ingen verdens undergang, selv om jeg aller helst vil vente ett halvår til før vi prøver igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...