Viktoria :) Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 15 dager igjen til termin og den siste uken har jeg fått klassiske tegn på nesting instinkt! Må le av meg selv... Har plutselig fått masse mer energi og ordner opp i alt mulig. Det er ikke en skuff i huset som ikke har blitt reorganisert! Tom boden har blitt ryddet og ordnet. Har ordnet masse forefallende, en spiker her og et malingstrøk der. Har kjøpt inn alt mulig til babyen, barnerommet har gått fra umøblert roterom til gjennomført babyrom med lyseblå gardiner og matchende sengetøy i sprinkelsengen. Har vasket og strøket alt av klær og sengetøy (stryker aldri!). Nå er jeg i prosess av å pakke sykehusbagen. Og lager lister over alt jeg må/kan gjøre de neste ukene. Prøver å roe meg litt ned da, slik at jeg ikke gjør unna alt for fort. Må jo ha noe å finne på de neste ukene, i tilfelle junior vil ta seg god tid Noen andre som har endret atferd eller merket nesting instinktet?
Mini LK Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Ja, jeg blir kjempe frustreert over alt jeg ikke kan gjøre både pga magen og formen som følger med. Vi flyttet i sept og mye er ikke i orden enda og oppussing gjnstår. Har så lyst å rydde og løfte esker og male, pusse bare få alt i orden på en gang. Må nøye meg med klesvask og enkel rydding. Skulle hatt en "slave" her mens mannen var på jobb til å utføre alt jeg pekte på, tenk så fornøyd jeg hadde vert med dagen.
Hakkamella Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Hvis det er noen trøst så har jeg hatt nesting instinktet utviklet i mange uker allerede... Nå er det kommet til det punktet at jeg ikke har noe mer å bruke nesting instinktet på... som kan gjennomføres. Alt er klart, sengen redd, flyttet inn til oss, uro festet, klær vasket, håndklær til baby henger klart... til og med tåteflasker og smekker er funnet frem til senere bruk.. og leker ligger klart slik at det er bare til å ta dem opp av posene. Og jeg har ennå 2,5 uker igjen til termin! Hva er en stakkars frustrert snart-mamma forventet å gjøre i minst 2,5 uker til???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå