Gå til innhold

rettigheter som student og mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal tilbake på skolebenken til høsten, da er småen 1 år. Får jeg noen pengestønad for dette? Får man noe i det hele tatt etter permisjonen er over?

Hilsen uvitende. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke lån og stipend, det vil tilkomme litt ekstra fordi du har barn. Men om du er gift/samboer med felles barn vil du få trekk i stipendandelen ut fra partners inntekt, om du har inntekt over ca 113,000 selv vil du få trekk etc. - det er en fin lånekalkulator på www.lanekassen.no som gir greit svar på hva du i akkurat din situasjon vil kunne få.

Rik blir du ikke av det.

Skrevet

Er du alenemor får du overgangstønad og lån/stipend, du kan også få dekket kostnader til skolebøker etc.

Har du mann får du lån og stipend fra lånekasse, ca 6300 kr

Skrevet

annie 12.38: Hvor mye penger du får når du har mann kommer ann på hvor mye mannen tjener. Tjener han under 23 500 brutto i mnd vil du få 6800 i mnd, pluss 1350 i forsørgerstipend.

HI: du må søke om fullt stupend og lån, og i tillegg om forsørgerstipend. Hvis du har samboer som forsørger barnet i hus må du i tillegg legge ved hans lønnslipp for å dokumentere hvor mye han tjener i mnd. Legg gjerne ved en MASSE lønnsslipper, og husk å skrive nøyaktig sum på lønn i mnd på søknaden om forsørgerstipend. >Ellers kan det bli tull, noe det ble hos meg, og de sa ikke ifra, jeg merket det på utbetalingene, og det ble så mye rot at jeg nesten ikke fikk penger høsttermin. Du må også legge ved dokumentasjon på at du har barn, kopi av fødselattest er best.

alle søknader og info ligger på www.lanekassen.no, men spør gjerne hvis du lurer på noe, for det kommer ikke godt frem hvordan ting fungerer på nettsiden.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...