Gå til innhold

Quinny Freestyle kontra TFK joggster twist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først; Er det noen som har erfaring med Quinny freestyle? Er det vendbart styre på den, slik at man kan ha babyen mot seg også når den brukes som sportsvogn?

Og så; hvis noen tilfeldgivis har hatt begge vognene; hvilken anbefaler dere? Jeg vet at bagen på TFK er større, men venter i april og tror derfor ikke det spiller så stro rolle, vil trolig uansett droppe bag når høsten/vinteren kommer og det lbir nødvendig med pose. Sånn sett er ikk str. på bag et viktig kriterie, mer brukervennmligheten på disse to vognene.

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sportsdelen på TFK er mye større, slik at du kan bruke denne vogna så lenge barnet trenger vogn. I butikken vi kjøpte sa de at de ikke anbefalte Quinny til barn over halvannet år, fordi den fort blir for liten i sportsdelen.

Skrevet

TFK er uovertruffen på kjørekomfort, stødighet, romslighet osv synes jeg MEN du bør gå noen runder med deg selv og spørre om du faktisk vil ha barnet ditt vendt FRA deg så tidlig... Jeg har hatt tre små og nå med sistemann så kjøpte jeg framovervendt sportsvogn og mått bytte fra bagen allerede når baby var fem måneder. Ble utrolig frustrert av å ikke kunne snakke med babyen, se reaksjoner osv så jeg "måtte" kjøpe en vendbar sportsvogn (Bugaboo) å ha i mellomtiden, så tenker jeg at jeg bytter når minsten har vokst ut av Bugabooen.. Vurderte også Quinny, husker ikke hvilken modell, du kan i alle fall snu sportsdelen men ikke vende håndtaket. Men den har fått så dårlig kritikk på stødighet og TFK kan du bruke ut hele vognperioden.

Skrevet

I tilegg er TFK og Quinny hver sine ytterpungter når det gjelder stabilitet.

TFK tåler alt på det området, mens Quinny velter bare du tenker på den.

Skrevet

Jeg har Qiunny Freestyle. Sier bare en ting : STYR UNNA!!!!!!!!!!!!!

Vogna er helt grei,og vi klarer oss, man kan snu selve sittedelen på vogna,så barnet kan sitte begge veier. MEN, hvis hun sitter fra deg, og eventuelt skal sove, så blir tyngdepunktet helt feil, å kan fort tippe hvis man ikke er obs.

I tillegg har vi allerede utrolig dårlig plass under bøyla framme. Selene i vogna er nesten ikke verd å nevne engang. Vi byttet til Quinny vogna da snuppa var 7 mnd. DA paset hun selene, men pose i vogna. Men, da hun ble så stor at hun faktisk hadde bruk for selene, så var de alt for trange. Nå må vi ha ekstra seler i vogna på henne.

Nei, kjøp TFK, eller iallefall alt annet enn Quinny, hvis du, som oss ønsket å bruke den som siste vogn!!

Skrevet

Hva med å velge Teutonia Spirit S3 da? Den har vendbart sportsdel og er stødig å trille virker det som. Kommer også nye hjul til denne på 2009 versjonen som ikke er like flate som de som har vært standard. Eller er denne like liten som Quinny'en? Er den lav mellom bøylen når man skal ha ungen ned i med klær og pose til vinteren?

Jeg venter også førstemann i april og er veldig tvil om hvilken vogn jeg skal ha!

Skrevet

Var senest ute å så på vogn i dag. Vi foretrekker en vogn som har luft i hjulene, og det har ikke Teutonia. Hadde teutonia sist gang og den er mye tyngre enn tilsvarende vogner og litt tung å legge sammen. Det er i hvertfall min mening. Vi skal ha en TFK denne gangen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...