Gå til innhold

mini datt ut av senga i natt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er 1 1/2 år og får komme oppi vår seng da han som regel våkner etter midnatt. jeg er sååå trött, har ikke sovet en hel natt siden han ble födt. jeg ammer han fortsatt mye, på natta også. har prövd å avvenne men han hyler til han begynner å kaste opp. han sover så urolig og er over alt i senga, klatrer over meg og sambo og i natt havnet han på golvet. det gikk bra heldigvis men jeg fikk ikke sove resten av natta...vi er så utslitt at vi möter veggen snart...det tar på å amme dag og natt så lenge i tillegg til lite sövn..han våkner alt fra 2-5 ganger per natt...

noen som har tips? jeg vet at jeg må nattavvenne..men hvordan? skal jeg bare la han skrike til han kaster opp..han er så bestemt, han kan hyle i timesvis..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten din trenger ikke mat om natta lengere, så lenge han spiser bra om dagen. Så det er nok bare en vanesak og kos for han.

Ja, du må bare stå på ditt. Ikke gi deg, for da skjønner han at han kan gråte seg til det.

Jeg avvente min gutt ved 6 mnd. alder. Han spiste da nok mat om dagen. Det gikk vel 3-4 netter med veldig gråt. Så våknet han bare litt de neste nettene. Så sluttet han å våkne for mat.

Det er ikke noe moro når det står på. Men det er veldig deilig når man har fått gjort det.

En eller annen gang må dere ta det uansett. Han kommer nok til å gråte like herlig uansett når dere velger å gjøre det.

Tilby vann, la pappan ta han om natta. Siden han sikkert både forbinder deg med mat, og lukter mat.

Lykke til :o)

Skrevet

Førstemann amma jeg og om natta til han var 17 mnd. Da orka jeg ikke mer. Var gravid med nr 2 og trengte søvn. Vi prøvde mye forskjellig men endte opp med at pappan tok det. Når jeg prøvde ble det bare verre. FOr puppene kunne jeg ikke legge fra meg. Jeg la gutten på kvelden, ga han pupp og sa at etter det skulle han sove natta i senga si. La han der og sang 3 sanger. Så sa jg natta og gikk ut.. Han begynnte å hyle og da kom jeg inn hvert 3 minutt eller noe og sa natta vennen min.. Etter jeg hadde gjort det noen ganger overtok pappan. Og han var der inne hos han til han sovna. Han ga han flaske med vann og trøsta. Det tok noen dager med helvete så var det over. Men vi liker ikke tanken på å la de ligge å skrike lenge alene osv.. så jeg var inne ofte, og pappan satt der om det ble helt lille. Men pupp fikk han ikke. :)

Lykke til ! Jeg råder deg til å ikke høre på når han gråter.. er så vondt. Om pappan er der vet du at det ikke er noe fare.

Skrevet

Svarer samme som over her, du skulle nattavvent han for lenge siden! Ikke noe kritikk altså, men han har ikke behov for mat på natta lengre og du har behov for søvn. Vi nattavente plutten for en mnd siden, da var han 8 mnd. Vi kunne ikke gjøre det før pga magen hans, han ville ikke spise fast føde. Nå har vi medisin til magen og han sover på nettene. Jeg har tilogmed opplevd at han sover lengre i på morgenen nå når han sover hele natta. Kjempe deilig! Han legges mellom halv sju og halv åtte og så sover han til 0600, da får han morgen pupp å så sovner han igjen til ca halv ni. :)

Jeg tror du skal bare la han gråte, han har ikke vondt av det og du må belage deg på at det kan ta en stund å gjøre det, det tar ca 3 dager å nattavvenne når barna er ca 6 mnd, etter det øker dagene radigt! Vi brukte en mnd, han roet seg jo ned etter et par-tre dager men vi har måttet høre han gråte i noen minutter hver gang han våknet i en mnd ca før han sluttet helt å våkne på nettene.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har et råd å gi: flytt ham på eget rom. Det kan gjøre hele avvenningen mye lettere. La far ta seg av han, så går det nok ikke mange nettene før han skjønner at det ikke blir noe kos på natten lenger. Vet hvordan det er å være søvnløs, veldig slitsomt. Lykke til!

Skrevet

han spiser bra om dagen så sulten er han ihvertfall ikke..ikke har jeg mye melk heller lenger... bare kos for han.. mannen min er så trött da han jobber mye og han orker ikke å ta han på nettene..det nytter ikke at jeg pröver å avvenne når han lukter mat og har hendene under pysjamas med en gang jeg tar han opp...

han sover på eget rom men når han våkner da klarer han å klatre ut av senga selv så vi må ta han med på vårt rom eller bysse ham i sövn. han har alltid hatt problemer med å finne sövnen selv..

dette var så vanskelig..har 0 energi..og bare lyst til å gråte..så sliten..

HI

Skrevet

Off da.. Det gjorde det hele mer vanskelig. Du vil ikke ta kontakt med familiekontakten eller noe ang hjelp da?? Det er en frivillig som har gått kurs og som har erfaring med barn som hjelper familier i perioder hvor det er litt tungt. Jeg fikk det da mini var syk, og det hjalp meg veldig. Har du annen familie da?? Du kan jo evnt være hard og la familie passe han en helg da, hos dere, i hans omgivelser, men at du drar vekk.

Men ang mannen din. Selv om han jobber mye så vil han vel det beste for deg og barnet deres?? Han må vel kunne ofre noen netter en periode for å gjøre det levlig hjemme?? Han synes vel ikke det er noe koslig at du sliter så med det her?

En tanke som slo meg her..Hva med å smøre nipplene med chilisaus! Au.. men kanskje han bare får avsmak da. Ikke så sterkt at det gjør vondt, men bare så han ikke synes det er noe kos mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...