Gå til innhold

Lei av at folk maser!


Inger3

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som blir sur og lei av at folk ringer og sender meldinger for å spørre om jeg ikke skal føde snart? Jeg blir så sur og sint av det!! Prøver alt jeg kan å smøre meg med tålmodighet for å holde ut disse dagene fram til fødsel, men det er ikke lett når folk rundt meg stadig minner meg på at jeg egentlig bare går og venter....Argh!!! Har 2 dager til termin.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok de gjør det i beste mening. Jeg opplevde det på samme måte sist, og verst var det da jeg begynte å gå på overtid. Da er nervene ganske så tynnslitte.. Men prøv også å forestille deg det motsatte scenario, at absolutt ingen bryr seg. Vet ikke hva som er verst, jeg.

 

Du kan jo pent avslå henvendelsene ved å takke for interessen, og si noe sånt som at "jeg kommer til å gi beskjed så fort det er noe å fortelle". Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Jeg er 1 dag på overtid og det er ganske pyton når folk rundt deg ringer og maser.

 

Spørsmål som: Er du hjemme enda? Kjenner du noe? Har du ikke noen rier engang.

 

Jeg har sagt at om jeg så hadde merka noe så hadde de ikke fått vite det for da hadde jo maset blitt enda verre og de tenker nok ikke over hvor irriterende det er for oss. Jeg er rimelig klar for at fødselen skal starte og da blir det ikke noe bedre av at andre maser.

 

Jeg skjønner at de gjør det i beste mening, men de får jo vite det når det skjer så jeg skjønner ikke at de gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er ikke kommet så langt at folk er begynt å mase så mye enda, men jeg tenker at hvis jeg blir sittende å kjede meg og vente, så kommer jeg til å svare med "nei, her skjer det ingenting, jeg kjeder meg, vil du stikke innom butikken og kjøpe med noe snaks så setter jeg over tekokeren", eller noe sånt? Syns timene går utrolig mye fortere hvis noen kommer innom for en runde med spill eller skravling eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...samme greia her og ja. har mange venner og stor slekt så d blir en del telefoner og mld ja. jeg sier som dere andre at de nermeste får beskjed, og resten tar nok jungeltelegrafen seg av innen rimelig tid etterpå;) har to dager igjen nå...utolmodig venting ja!!!! fy søørn så kjedelig...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja!!! Godt å høre at det ikke bare er meg som blir lei. Vet jo at det er godt ment, men blir bare så ekstra utålmodig selv når de maser sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var ganske lei første gang så denne gangen har jeg gitt en annen termindato de kan forholde seg til så det ikke blir så mye mas er bare mamma og pappa og svigers som vet den riktige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til å begynne med nesten sint hver gang det kom ei ny melding / telefon, men de siste dagene har jeg bare satt pris på det. Ble nemlig litt skremt av blødninger før helga - jordmora på sykehuset var så alvorlig, og jeg måtte vente flere timer på at legen skulle få tid til å se på meg. Når de så fikk konstantert at alt var greit, så var all irritasjon over masete meldinger borte - er så glad jeg kan svare at alt er i den skjønneste orden selv om jeg nå går på overtid :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den her ;) Er selv to dager over termin og folk maser... ringer, sender mld, skriver til meg på nettprofiler om jeg ikke kjenner rier snart, kommer ikke babyen snart, osv osv. I tillegg til at de er inne å sniker på nettprofilene mine hver dag for å sikkert se om det har blitt noe unge enda ;p I tillegg ringer jo venner og familie av samboer og maser og spør om han ikke er blitt pappa snart.. Men for guds skyld da, stoler ikke folk på at de får vite det når noe har skjedd?!! Det virker ikke sånn.. Jeg har heller ikke vært særlig hormonell under svangerskapet, men den neste som ringer eller sender mld KUN for å høre om fødsel har jeg veldig lyst å kjefte på. Det er veldig irriterende, ungen kommer ikke fortere ut av den grunn..

 

Er jo ikke rart man blir utålmodig på slutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...