anni69 Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Har gaatt med betennelse i en arm i ca 1 mnd no. Fra handledd til albue. I dag vaaknet jeg med blaamerke(som om jeg skulle tatt sprøyte)paa innsiden av albuen. Noen som veit hva dette kan være..^Bør jeg kontakte lege. Er det noe aa faa for betennelsen
alvis Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Jeg er sykepleier, ikke lege, men jeg syns at siden du hatt det så lenge burde du ta kontakt med lege for å få resept på betennelsedempende medisin. F.eks Brexidol, Voltaren. Det er lett at senebetennelse blir kronisk og da er det vanskelig å bli kvitt. Det er viktig at du holder armen i bevegelse, dvs at du beveger skulder,- albue-, og håndledd hele tiden men at du ikke belaster armen eller bruker den for mye. Det er også veldigt effektivt hvis du tar tak i skinnet ditt med pekefinger og tommel og drar opp skinnet ditt fra armen. Gjør det flere ganger per dag over hele under armen og ved albuen. Betennelsen gjør at hinnen over muskelen klebrer seg fast og du ikke får nedsatt sirkulasjon av slaggprodukter. Hvis du drar opp huden fra armen kan du kjenne at det er akkurat som potetmel og at det er sinnsykt vondt men det hjelper til å få sirkulasjonen igang. Prøv å gjør det hver gang du setter deg ned og på kveldne da du ser på tv. Kjempe effektivt. Hvis ikke dette hjelper kan du ta kontakt med naprapat. De er kjempeflinke med den problemstillingen. Jeg tror ikke du trenger være bekymret for blåmerket så lenge du ikke er hoven eller vond. Lykke til.
anni69 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2009 Takk for svar. Skal prøve aa dra i skinnet, om ikke det hjelper, maa eg vel kome meg til lege. Det virker som armen er bedre etter bevegelse, men visse bevegelser er heilt grusomme. Løfte en melkeliter, ja da skriker jeg. Og om natta er det fælt, stivner vel til sikert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå