Gå til innhold

Klaustrofobisk forstoppelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg snart å kjenne klaustrofobien bygge seg opp aldeles her. Jeg har ikke fått gå på do på flere dager, til tross for Dulcolax, masse drikke og gudene vet hva jeg har prøvd. Det eneste som ga minimalt resultat var sånn miniklyster. Men det tar jo bare det som er i slutten av tarmen. Jeg har forkortet tarmlengden pga slankeoperasjon, og forestiller meg nå at tarmene mine er i ferd med å sprekke! Jeg spiser normalt for meg, men ikke noe av det som går inn kommer ut! Eneste som kommer ut er luft, luft og atter luft!

Gruer meg for å ty til lakserolje, selv om jeg leker med tanken. Det er jo supersterke saker, og jeg vet jo ikke hvor smart det er med tanke på slankeoperasjonen- skjønt det er jo nesten 1,5 år siden nå. Skulle nesten ønske det fantes noe slags tarmdynamitt...hehehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... skulle skrevet dette før... nå må jeg plutselig så veldig på do! håper på resultater!

Skrevet

Nå må jeg flire!!! Ser nesten ut som at å beklage seg på BIM hjalp bedre enn noe annet! WOOHOOO. Neste gang får jeg vurdere den muligheten. BIM mot forstoppelse.. HAHAHA

Skrevet

Hvis ikke så kunne du ha prøvd te, det funker som en kule på meg. Jeg drikker den uten sukker da. Men godt det hjalp å klage litt!

Skrevet

En annen ting som hjelper veldig er å spise en porsjon med havregryn med melk. JEg bruker også å ha oppi en ss linfrø og en pære :)

Skrevet

Havregryn med melk, eller noe slags 'frokostblanding' med melk på får meg til å kaste opp. Tåler ikke blandingen mat med melk på. Heller ikke mat med melk til i glass. Te drikker jeg hver dag. Minst 1 kopp. Tror jeg har prøvd det meste, og så langt har Dulcolax hjulpet best, men i går hjalp de ikke overhode.

.. Men jeg har klart 1 gang på do i dag. Det er da fremskritt!

Skrevet

Anbefaler sviskejuice (kjøpt på helsekost, ikke den ekle til babyer). 1 glass pr dag så slipper du problemer resten av svangerskapet. Jeg kan til og med ta jern uten problemer nå.

Skrevet

Heisann.

Ser du har fått en del råd, men en duphalac eller laktulose hjelper også.Det er avføringsmiddel, men langt ifra noe lakserolje. Det er ikke så sterkt. Det hjelper på å holde magen bløt og ikke hard. Ta det etter du har spist mat. 3-4 ganger de første dagene til magen har stabilisert seg. Jeg lover at dette vil virke og da slipper man heldigvis unna de helsikes hemorroidene også ;)

Prøv det selv om det ikke smaker så godt :)

Skrevet

Spise ting med mye fiber kan jo være til hjelp. Da mener jeg ikke tørre ting som kornprodukter, men frukt i diverse varianter. Frukt inneholder jo veldig mye fiber og vann.

En annen ting som jeg vet funker... jobba i en tyrkisk butikk for noen år tilbake, der hadde vi en urtete som virket avførende, den ble kalt "slankete". Trodde faktisk det bare var tull, så en dag drakk jeg to kopper, satt på do omtrent hele neste dag. :P Så har du en butikk i nærheten som f.eks er drevet av tyrkere vil du kunne få tak i noe slikt. Det er jo faktisk et helt naturlig produkt og den virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...