Gå til innhold

Faens svigermor!!!!!!!!!!!!!!! UTBLÅSNING

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor ringer og sier hun kommer på besøk på mandag.

Vi sier det ikke passer da vi er ferdig på jobb kl 1600, så skal vi hente i bhg, for så å kjøre hjem. Da er vi ikke hjemme før 17-1730, kommer litt an på trafikken, jeg er gravid og vil være utslitt på det tidspunktet.

Er i 1. trimester, er endel plaget av utmattelse, kvalme og småblødninge.

Da blir hun flyforbannet og beskylder oss for å nekte henne å se barnebarnet. Og de pengene hun hadde lovet oss (50.000 for å komme under 80% på boliglånet) kan vi bare glemme.

Og det blir hun sur for????

Når det var hun som ikke kunne komme til oss i jula siden hun skulle til syden med kjærsten, og kan ikke komme innom i helgene av samme grunn.

De pengene klarer vi oss uten!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig egoistisk kjærring da, ser jo ting bare fra sin side.

Tror det er like greit å greie dere uten de pengene ja, så slipper dere å ha det hengenes over dere.

"Jasså, jeg får ikke komme nei, å jeg som har lånt dere så masse penger"

Får håpe hun har mange ander gode sider =D

Å hun vil jo i allefall se barnebarne sitt da, selvom det bare tydligvis er på hennes premiser.

Skrevet

bare la ho blåse fra seg...si at dere kan prate sammen og ho kan treffe barnebarnet når ho har roet seg og kan oppføre seg!

Skrevet

Hmm, kunne virkelig ikke falle meg inn å nekte svigermor å komme på besøk om hun ville det....

Du blir vel ikke mer sliten av å ha en til rundt middagsbordet? Hun kan jo hjelpe til, hun kan rydde av bordet og tørke over på kjøkkenet. Hun kan se barne-TV med barnebarnet mens du slapper av med et ukeblad. Hun kan ta kveldstell og får kose seg med den lille mens du slanger deg på sofaen osv.

En voksen dame som inviterer seg selv forlanger vel ikke at du skal være vertinne og stå på pinne for henne, det kan i så fall mannen din gjøre, så har de selskap av hverandre mens du tar deg en ettermiddagslur på soverommet?

Skjønner ikke at det skal være så fælt med nærmeste familie på besøk jeg, det er jo nettopp disse man kan vise seg sliten å ta imot litt hjelp ifra. Ikke bare pengehjelp...

Skrevet

Så det er værre å si nei du kan ikke komme på besøk for det passer ikke, enn; nei jeg kan ikke komme på besøk, for det passer ikke.

Skrevet

Det er klart man kan si at man ikke orker besøk!! Når man er gravid, sliten, i full jobb...(mye kvalm osv) Nei jeg også sier nei til ganske mange besøk (begge veier) Jeg trenger den lille energien jeg har til mine tre barn.... om noen ønsker å besøke meg skal det være på mine premisser også... de dagene jeg føler meg bedre (gjerne helger) så ber jeg de heller da (med forutsetning om hjelp)

de sier at svangerskap ikke er noen sykdom (jeg var blant de som sa det etter mine første svangerskap uten plager...) Vel jeg har svangerskapet fra "hell" denne gangen... dvs er i uke 26 kaster fortsatt opp som om jeg skulle fått betalt for det.... ekstreme plager med bekkenløsning.. (kan knapt gå) svangerskapskløe, svært lavt blodtrykk.. osv... så jeg sier jo at man kan bli svært syk av å være gravid.... og da må man ta hensyn til seg selv!!!!

Skrevet

Anonym 09.57

Hun skal sitte å snakke med barnebarnet og sønnen sin, og drikke kaffe.

Middag skal hun ikke ha, har da spist allerede, prøvd den før. Og det å hjelpe til kunne ikke falle henne inn. Hun er da gjest.

Vi spurte aldri om de pengene, hun tilbød dem. Vi klarer oss helt fint uten.

HI

Skrevet

Meen,for og blidgjøre eller parter selvom jeg ikke er sånn.

hvor gammel er barnet ditt hi?

kan ikke farmor hente trolle i bhg?ta h*n med seg hjem og ha litt alenetid til dere kommer?

det er jo ikke værre enn og la nøkel og bilsete ligge i bhg den dagen.....eller?

vis du har lyst og være snill og farmor har lyst og hjelpe litt?

huff,en tanke til meg selv...har et aldri så lite kronisk svigerbesit som har gjort meg til en svigerdatterbeist....med samboer sin støtte.men 09 løftene mine er og bli litt rundere i kantene,ha en alvorsprat med ho og prøve legge dette bak oss...

Skrevet

Og du har selvsagt ikke gjort noe anna som gjør at hun skulle blitt sur.

Jeg tviler da sterkt på at dette er den hele og fulle grunnen. Og jeg tror heller ikke at du behandler svigermoren din særlig pent, så du har nok fortjent det.

Sure kjærring

Skrevet

Kjære HI

Du må nok være ny her inne.

For hadde du vært en gjenganger her inne hadde du visst at man skal ALDRI si noe negativt om sine svigerforeldre.

En skal bare rose de opp i skyene og prise grunnen de går på.

En skal ta imot alt de skulle komme med av handlinger og kommentarer.

Og hvis du føler deg trist og lei deg, eller sinna for noe de skal ha sagt eller gjort, så er det for all del DIN feil. Enten er du overfølsom, eller så overreagerer du, eller så mangler du evnen til kommunikasjon og er i absolutt nød til å ta en indre reise og renske din sjel.

Så..kjære HI....

Selv om dette her liksom skal være et forum hvor en skal få kunne diskutere tanker, følelser og erfaringer, så er det slik at det ligger en uskrevet regel her; Si ALDRI noe NEGATIVT om dine svigerforeldre. Fordi, det vil automatisk bli tatt parti til ens svigerforeldres fordel og en selv blir stemplet som ei forbanna vrang svigerdatter som slettes ikke tåler noen ting.

Så nå vet du det til neste gang HI..

Alt som skjer ang svigerforeldrene er DIN feil.. det er ALDRI de som er frekke, påtrengende og det er ALDRI de som behandler deg som dritt, men det er det motsatte.

Det er DU som er å legge all skyld på.

For de damene som er inne på dette forum, vet alt, de vet hvordan du er og de forsvarer svigerforeldre med nebb og klør og sarkastiske og sårende bemerkninger..

Skrevet

Dette ble for enkelt! Tror Hi holder tilbake informasjon her. At svigermor har en slik reaksjon på at Hi en gang sier at det ikke passer tror jeg rett og slett ikke på. Her er det mer som vi ikke vet.

Skrevet

Vet du, det kan stemme. Jeg har en mor som er slik, hun kan si at det ikke passer med besøk, hun kan si at hun ikke kan komme.

Men de _få_ gangene vi sier det ikke passer.

Da NEKTER vi henne å ha noe med barnebarnet å gjøre. Å hun blir sur å furter i ukes vis.

Men det er vel min skyld det også, for det er vel kanskje ikke lov til å ha vanskelige foreldre her inne heller.

Skrevet

Hihihi, høres ut som du er mest bitter for de 50.000 kr som du egentlig godt kunne tenkt deg.

Grådige fittkjerring:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...