Gå til innhold

Krangler/kjefter dere så barna hører dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så irritert når pappan roper og kjefter. Vil ikke at mini skal høre oss slik. men er det så lett å unngå til enhver tid? Hvordan tror dere dette er for barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke huske vi har kjeftet eller skriket til hverandre noengang, så det slipper ungene å høre ja.

Men vi er jo ikke alltid enige, og kan diskutere hvordan vi skal løse ting, men vi er ikke så oppfarende og skrikete noen av oss, så det har ikke ungene vondt av. De kan ikke vokse opp og tro at alle skal være enige hele tiden heller...

Skrevet

Det har hendt at vi har hatt en litt oppildnet uenighet med barna i våken tilstand. Det er vel det samme som krangling, kanskje? Men vi roper ikke, eller skriker, ikke stygge ord eller kaller hverandre ting.

Men det er ytterst skjelden det har skjedd - vi krangler faktisk veldig skjelden i det heletatt...

Skrevet

Nei, slikt tar vi når barnet sover, når vi er helt sikker på at han sover.

Prøver jo ikke å kjefte og smelle da, men hender jo det også.

Selv oppvokst med foreldre som kranglet foran meg og broren min, å vet hvor skremmende det er, å hvor redd man blir når foreldrene krangler. Selvom de ikke kjefter og skriker, holder lenge å merke at dem er "strenge"i stemmen mot hverandre, å snakker arogant til hverandre.

Skrevet

Her kommer far fra en familie som har som (u)vane å være høylytte, så det er ikke til å unngå at det av og til kan bli høylytt fra hans side. Jeg er derimot helt motsatt. Har ikke lyst til å overføre denne uvanen på jenta vår, så etter at jeg snakket med mannen om saken, så har han behersket seg ganske mye.

Men vi krangler faktisk uhyre sjelden, og da ikke foran ungen. Men diskutere, ja, det gjør vi. Intenst, men ikke med roping og skjelling. Kaller hverandre heller aldri for noe annet enn navnene våre når vi diskuterer. Tror ikke unger tar skade av å se mamma og pappa diskutere så lenge det foregår i rolige former. Krangling er noe jeg syns bør gjøres uten barna til stede, siden det da kansje er lett for at man kan bli mer høylytte og ser veldig sint ut. Det er ikke noen gode minner å ha med seg, selv om barna trenger å lære at verden ikk er rosenrød hele tida..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...