ღhælgelainnღ Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Jenta vår som blir 3 år i mars, har en ekstrem vilje, hun er ekstremt sta, har temperament som et lemen og hun skriker så utrolig høyt og MYE. Jeg tror jeg har begynt å få grå hår allerede, for hun går meg virkelig på nervene noen ganger. Jeg skulle hatt noen gode råd for å takle henne, for noen ganger er vi helt fortvila. Hun er utrolig glup og klok for alderen sin. I barnehagen vil hun bare leke med de største på småbarns avdelingen, altså som de som har fylt 3 år. Hun kan være en liten tyrann og erte storebroren sin bare på pur f.. Hvis hun ikke får det som hun vil, setter hun i å skrike og rope. Vi snakker til henne hver gang, så hun skjønner meget godt at det er galt. Men hun kan være slik fra morgen til kveld, så alle mann er helt utslitt når kvelden kommer. Tårene renner og hun griner, eller så er det bare ren roping. Truer med å spytte på oss, kaste ting etter oss osv. Jeg har for lengst skjønt at dette er kraftig trass og hun har samme tendensene i barnehagen også. Hvordan takler man slike ting på "rette" måten? Ikke enkelt å holde seg like rolig hver gang når hun får sine raptus. Får mest lyst til å stenge henne inne på et lydisolert rom, så vi slipper å høre hylingen og skrikingen hennes. Noen her som har lignende barn og som sliter på samme måte som oss? Må jo nevne at hun kan være søt og god som en liten engel også. Ordentlig snill og stor jente... Men... det andre tar liksom helt overhånd.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 jenta vår blir 3 i feb og har samme temperament når hun ikke får viljen sin.Hun er også utrolig smart,prater helt "rent" og fikk begynne på stor avdeling nå når hun begynte i ny barnehage i november. Vi har begynt å sette henne på trappa i gangen og setter oss ned til henne og forklarer med en rolig bestemt tone at slik oppførsel vil vi ikke ha og at hun skal sitte der til hun er rolig til hun er ferdig. Det fungerer stort sett. Men noen ganger tester hun oss. I det store og hele er hun ei fantastisk og blid jente som elsker å male,tegne og leke med dukker. Men vilje og stahaten hennes er utrolig.Det som best funker for oss er å være bestemte,sette henne på trappa i gangen vår eller overse henne hvis hun maser etter vi har sagt nei til henne. Lykke til med jenta deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå