Gå til innhold

Ja ja, da var den amminga over:( Nederlag,dritt altså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde håpet på å kunne amme det første året sånn ca, men slik blir det nok ikke:( Gogutten er 5 uker gammel, og har vært bra fornøyd med melka på dagtid, men ikke på kved og natt. (Han sover knapt nok om natten, vil bare ligge til puppen) Jeg har storm ammet for å få opp produksjon nesten helt siden fødselen, prøvd amme te osv, men ikke noe hjelper. Søvn har bare vært et privilegium siden han ble født, er heldig om jeg får 3 -4 timer i døgnet. Men i hvertfall så får han tydligvis ikke nok om dagen lenger heller. Blir ikke fornøyd. Satt og ammet han i to timer en dag, og ga han etter det mme og da smokket han jaggu i seg 140 ml..... Vet ikke helt hva jeg vil med dette,men litt trist av at ammingen ikke går. Klemmer på puppene i dag, og det er såvidt det kommer en dråpe eller to:(

Men er vel ikke sikkert det hadde gått så lenge uansett, pga at jeg må begynne på medisiner igjen og de kan ikke kombineres med amming. Har kronisk spiserørsbetennelse, lukkemuskel som ikke fungerer, og brokk rett ved siden av lukkemuskelen, og jeg produserer så mye magesyre at det flommer over... Var veldig dårlig før jeg fikk diagnosen og behandling, og nå kjenner jeg godt om dagen at ting ikke er som de skal der inne... Men vil så gjerne amme gullet mitt. Ikke noe gøy dette her:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk så lenge du HAR ammet han!

Han har fått masse viktige næringsstoffer fra deg, som mme ikke ville gitt han. De første dråpene.. :)

Jeg ammet ikke Daniel mer enn 2uker - så var det stopp.

Han ble nesten apatisk tilslutt, jeg hadde blødende sår og bryster som var så rødflammete og varme. Satt oppe om natten i 2-3t mens Daniel sov - for å ta på varme omslag.

Men, jeg kunne trøste meg med den ene tingen at Daniel HADDE fått de første dråpene.

Jeg prøvde så godt jeg kunne, men går det ikke så går det ikke.

Kjenner igjen den følelsen du sitter med, jeg ville amme Daniel til han ble 1-2år. Men - det gikk ikke.

Og det er bedre at mor OG barn er opplagt - enn at ammingen skal ødelegge så mye av kosen den første tiden :)

Masse lykke til videre!

:)

Klem fra

Skrevet

Takk for støttende innlegg:) Bare så trist å ikke få amme lenger.. men er jo sant som du sier, han har jo fått litt av meg... Tusen takk,:)

Klem:)

Skrevet

Like mye som husarbeid er undervurdert som årsak for lite sex, er søvn undervurdert som årsak til liten melkeproduksjon...

Når du får lite søvn, klarer du ikke å være avslappet. Dette hindrer hormonet som sørger for utdrivning av melka. Og det er lite melk som kommer ut uten hjelp fra dette hormonet. Og blir det lite uttak av melk, produseres det mindre... Altså en vond sirkel.

Håper du har en forståelsesfull barnefar som kan prioritere at du får hvilt deg en periode!

Skrevet

Ville bare nevne at man kan amme selv om man går på Nexium, som er medisiner for diagnosen med svak lukkemuskel.

Har selv ammet og gått gravid og brukt disse medisinene, og alle leger sa det var greit.

Skrevet

Det er sant det du skriver der. Pappa hjelper til alt han bare kan med alle 4 barna, han er helt super:) Men med ei lita ei som driver å får tenner attåt og som sliter veldig med det, så blir det begrenset med søvn på oss begge. :)

Skrevet

Når du har 4 så vet du vel dette, ja:)

Trøsten er jo at det blir bedre. Men med melka må en stå på, og det spørs om du synes det er viktig nok til at du vil prioritere det (tenker hverdagene dine er ganske travle!), eller om du klarer å la det gå uten at du synes det er for vemodig.

Jeg gikk på medisiner som krevde blodprøver av barnet annenhver uke. Jeg var sliten, men for meg ville det blitt et nederlag å ikke satse på amminga - og jeg vet at jeg ville slitt med det i ettertid.

Bare du som kan vite hva som er best for deg.

Skrevet

Heaven, økedøgn, Linus har hvert sånn i perioder han også, etter 2-3 uker har det gått seg til. For to uker siden var jeg i ferd med å gi opp amminga for `nte gang og ga flere flasker om dagen, men plutselig tok det seg opp. Fortsett å amme det du har ork til, men stress ikke med det, amming skal jo liksom være koslig, sundt og praktisk. Gi flaske i tillegg når han ikke er fornøyd.

Om det ikke funker er det intet nederlag, du har jo faktisk ammet i 5 uker alt og gutten din har fått det viktigste han kan få.

Vørterøl er vel også et kjærringråd?

Lykke til!

Skrevet

huff.. vet også hvordan du føler deg.. har ei lita jente hær på 7 uker.. og ikke hatt melk den siste uken..

så stolt jeg var den dagen jeg dro fra sykehuset.. hadde 140 ml.. 3 dager etter fødsel..

jeg er student, og har bare et halvt år igjen av studiene, så jeg var klar for skolen 1 uke etter fødselen..

det ble for mye stress.. jeg gikk ned til 60 ml etter 1 uke... og det gikk bare lengere og lengere ned, og måtte til slut frem med mme...

jeg gråt.. følte det som et nederlag.. men hvilke valg hadde jeg... prøvde å pumpe, hver 3 time, hele døgnet... fikk den opp i helegene, når jeg var hjemme.. men når jeg var tilbake på skolen etter helgen gikk melken nedover igjen.. jeg var utslitt...

SÅ TIL HELVETTE MED DET!!!!!

jenta mi får hipp mme, og liker det... men det stikker jo selfølgelig litt i hjertet mitt, spesielt når jeg ser andre amme..

har ei vennine som satt å ammet sitt 6 månder gml barn, det kom en tåre i øyenkroken, da jeg tenkte: det vil jeg aldri gjøre...

så.. hvorfor stresse med noe vi ikke kan styre.. slik er det bare...

klæm.

Skrevet

Ikke legg for stor vekt på denne ammingen, har man ikke nok melk så har man ikke! Gi deg selv en klapp på ryggen for at du har ammet i 7 uker og KOS deg med barnet ditt. Det er jo tross alt ikke brystet som gjör deg til en god mor, selv om alt for mange vil at du skal tro det! Det viktigste er at barnet er mett og god! Og husk at det finnes mange fordeler med flaske også, du kan få mer avlastning, pappa kan ta del i matingen, eldre sösken kan hjelpe til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...