Gå til innhold

Noen som har tips til meg ang bleieslutt på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini sluttet med bleier i sommer på dagtid, men har brukt på natten helt til nå i romjula.

De to første nettene hadde han uhell, men de tre-fire nettene etter det var det ingen uhell. Men siden da har han tisset i sengen både en og to ganger iløpet av natten. Enda tar vi han på do før vi legger oss i tolvtiden...han hadde allerede tisset seg ut og har ofte det før vi legger oss.

Enda hørte jeg han var på do i åtte tiden...og han har ikke drukket masse i ettermiddag.

Han sover skikkelig tungt når han først er sovnet...men nå vurderer vi å ta på han bleie igjen, men han vil jo ikke det da...føler seg som en ordentlig stor gutt når han ikke har bleie på natta.

Han blir 4 år i februar...

Noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter i håp om noen som kan gi meg tips=)

Skrevet

Jeg har også en gutt som blir 4 år i februar og sluttet med bleie om dagen i sommer.

Jeg startet bleie sluttingen på natten litt annerledes enn deg. Laget et stort ruteark, kjøpte inn klistremerketer. Satt meg ned med gutten å forklarte hvordan det skulle gå føre seg. For hver natt han ikke tisset i bleie skulle han få et klistremerke, å etter de 5 første klistremerke skulle han få en premie. Måtte ut med 1 premie å etter 7 netter med tørr bleie tok vi bleien av om natten å gutten var tørr siden. Har jo selvfølgelig hatt uhell, men er bare skjeldnere å skjeldnere nå.

Skjønner jo at gutten din ikke ønsker å ha bleien på igjen nå, men du kan jo lage et belønningssystem fra nå av?

Lykke til :)

Skrevet

Ja, jeg og mannen snakket om klistremerkebelønning etter vi hadde lagt oss i går. Vi har før brukt det med stor suksess...

Men det jeg er redd for er at han sover såpass tungt at han faktisk ikke våkner når han må på do, han våkner heller ikke når han har tisset seg ut...tror ikke han gjør dette med vilje, for det virker som han har et oppriktig ønske om å ikke tisse i sengen...men ungen er seriøst bevisstløs når han sover, spesielt første halvdel av natta.

Tror du da klistremerkemetoden har noe for seg? Er redd for at han skal føle seg "mislykket" dersom grunnen til han tisser seg ut rett og slett er fordi han sover så tungt...

Skrevet

Kanskje det rett og slett er litt tidlig å slutte med nattbleie?

Blir dårlig søvn på dere alle etterhvert når dere må opp to-tre ganger i løpet av natta og skifte på gutten og senga.

Vi prøvde en tid å slutte med nattbleie her, gutten er fem år. Var samme som hos dere, han hadde uhell to ganger i løpet av natta, og til sist fant vi ut at det var litt for tidlig.

Har hørt at ungene får et slags hormon etterhvert som gjør at de klarer å holde seg hele natten. Så vi venter en liten stund til vi med nattbleia.

Han er snart fem år, gutten vår.

Skrevet

Oki, det visste jeg ikke. Kanskje vi skulle vente litt med nattbleien da...men nå vil han jo ikke ha den på...vi får se i kveld hvordan det går=)

Tusen takk for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...