Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Pappaen til barna var litt fjern i forhold til dem da de var liten. Han synes mamma var bedre til å trøste og til å legge dem og snek seg dermed unna de jobbene. Dette har ført til at barna er blitt mammadalter og vil trøstes av mamma (f.eks ved en vond drøm) og legges av mamma. Pappaen har også gått glipp av noen ferdigheter pga dette og blir stresset og kjefter gjerne på barn som gråter f.eks fordi de er trøtt. Faktisk så foretrekker barna å bli lagt av onkel fremfor pappa. Når de nå har blitt større fører dette til urettferdig fordeling av fritid. Når jeg en sjelden gang er på besøk hos venner får jeg telefoner fra stresset pappa om at jeg må komme hjem. En av ungene har hatt mareritt og gråter etter mamma. Er vi ute sammen så er det alltid meg som må trøste om natten om en av dem gråter - så dermed hender det ofte at jeg sitter på nåler når det begynner å bli sent fordi jeg vet hvor sliten jeg blir om jeg må opp om natten (og når de kommer tidlig inn om morgenen). Vi har barnevakt som går hjem - barna overnatter aldri. Mannen min slapper av og koser seg og vil være lenge (han kan jo sove ut neste dag - eller gå rundt i svime). Når han er ute alene kommer han alltid dinglende full midt på natten. Er han ute en lørdag så drar han gjerne tidlig på by'n (eller besøk) og kommer sent hjem - dermed er jeg alenemor både lørdag og søndag. Jeg er ikke i nærheten av å ha denne friheten og det irriterere meg mer om mer. Er det noen som har noen råd?
___ Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Send mannen din alene på tur med ungene minst 14 dager. Du kan dra til syden eller et annet sted du er totalt utilgjengelig. Mannen din kmmer til å bli tvunget til å ta ansvar, ungene lærer å stole på ham og frigjør seg fra deg, og mann og barn får spennende felles minner. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå