Septbebis1 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Er dere samboere får kvinnen automatisk 100% foreldreansvaret.( Hvis man skulle dø, får IKKE mannen automatisk foreldreansvaret). Detter er noe som man må forandre i folkeregisteret. Vi skal nå skrive samboerkontakt og testament.. Ting skjer bare automatisk hivs man er gift.. Teit ;(
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 ikke hvis mannen skriver under på de punktene han skal når barnet blir født.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Nei, dette stemmer ikke mer. Da vi fikk førstemann i 2006 var vi samboere, mannen skrev under på farskapspapirer rett etter fødsel og da fikk vi automatisk DELT foreldreansvar. Slik har det vært siden 2006.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 dette er fra regjeringen.no "Gifte foreldre har felles foreldreansvar for barna de har sammen. Fra 1. januar 2006 får samboende automatisk felles foreldreansvar for barn født etter denne datoen. Som samboere regnes personer med felles adresse i folkeregisteret eller som sender melding om samboerskap til folkeregisteret. Når barnet blir født uten at foreldrene bor sammen, har mor foreldreansvaret alene." Så samboere, ikke fortvil, dere har også felles foreldreansvar:)
Septbebis1 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2009 Fint å høre, det er bare hva jeg har hørt og lest...
meg & to små vampyrer Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Neida, ta det med ro septbebis, det er heldigvis ikke slik mer. Som jeg sa, siden 2006 har det vært automatisk for samboere med felles foreldreansvar. For mer info om noen trenger det, kan dere gå inn på regjeringen.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå