Gå til innhold

Noen som gidder å vaske klærne mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååå.. her hoper det seg opp! Det er noe galt med sikringsskapet vårt, og hovedsikringen går i tide og utide. Etterhvert som vinteren kom og vi bruker mere strøm til oppvarming så går sikringen oftere og oftere om jeg bruker vaskemaskin, tørketrommel eller oppvaskmaskin samtidig. Så nå kan bare en ting stå på om gangen og alle programmer tar jo så forbanna lang tid at jeg aldri blir ferdig med noe-.....!

Grr... Elektrikeren skulle også komme denne uka, men har vi hørt noe? Neida..! Regner med at vi purrer på på mandag, og at de snart kommer. Slik takler ikke jeg å ha det hvertfall.

Istad ekploderte for sikkerhetsskyld den ene lyspæra på vaskerommet også slik at sikringen til vaskerommet/kjøkkenet gitt.

Begynner å bli litt nervøs for all elektrisiteten i dette huset :o/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er kjedelig. Send de hit så skal jeg vaske for deg;)

Vet åssen det er, har det på samme måte hver gang vi er i Italia for der har de lagt begrensninger på strømforbruket:/

Skrevet

Ja, gidder du å brette mine a``?? *gah*

Går det ikke kanskje å bytte over til en annen kurs?? Vi hadde noe ala samme problem, men min svigerfarelektriker ordnet opp..

Skrevet

Vi har ingen elektriker venner bare sånne på hobbybasis, og de får ikke røre hivedsikringene.. hehe..

Vi har tre hovedsikringer på 35 A, noe som tydeligvis er for lite, eller så fordeler de strømmen på en feil måte. Derfor vi skal ha elektriker til å måle over. Hvis strømkabelen inn til huset har kapasitet nok skal vi visst øke hovedsikringene til 50 A.

Utrolig kjipt hvertfall at den sikringen går hele tiden. Var liksom ikke noe bestemt som fikk den til å gå. Den har jo gått noen ganger da vi knapt har brukt strøm også, så noe er antageligvis feil.

Men som noen trøstet meg med, så lenge sikringen går så er det ikke noe å være bekynret for (sånn brannmessig)

Skrevet

Det er virkelig kjipt. Håper det løser seg fort for dere:) Sånt der er frustrerende:(

Skrevet

Hmm...Ok, det lar seg sikkert ordne på et vis.. Vi har 3 x 50 A tror jeg.

Her gikk strømmen hele tiden, og første gangen ringte jeg elektrikervakta og insisterte på at ingen knapper var nede.

Satt med stearinlys i hånda, og fyren kom inn, vippa opp knappen og gikk ut igjen.. Jeg stod der bokstavelig talt som et tent lys, og takket for hjelpen.. :-p

Det ordner seg sikkert når elektriker kommer skal du se.. Skjønner det er kjipt når vaska hoper seg opp.. Om det er noen trøst, så gjør det det her også, og vi har ingen problemer med strømmen:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...