Gå til innhold

Hva med tannlege når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i neste uke skal jeg til tannlege. Veldig lenge siden sist og jeg trenger i hvart fall og ta litt tannsten og en liten kikk, men kan hun ta røntgenbilde?

Og hva med eventuell bedøvelse? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk verken ta Rtg. eller bedøvelse da jeg var gravid sist, og var hos tannlegen.

Skrevet

Jeg var hos tannlegen for en liten stund siden. Ga beskjed om at jeg var gravid. Jeg fikk da et "teppe" som dekket fra halsen og godt over magen når jeg tok røntgen. Når det gjelder bedøvelse så er jeg ikke sikker.....

Skrevet

Når jeg var hos tannlegen min for sjekk av de begynnende hullene jeg hadde for et halvt år siden så kunne hun ikke gjøre stort mye enn å sjekke det for øyner (om jeg kan si det sånn:P), røntgenbilder kunne vi ikke ta så jeg ble bedt om å bestille time igjen når lillemor hadde kommet:) Mer enn det vet jeg ikke dessverre:S

Skrevet

Var hos tannlegen for en liten stund siden. Da jeg opplyste ham om at jeg var gravid, ville han helst ikke ta røntgen. Men hvis de måtte, hadde de ei matte som de kunne legge over. Men ville ikke gjøre det hvis man kunne unngå det.

Jeg fikk i allefall bedøvelse (måtte rotfylle av alle ting!), og hørte ikke noe om at det ikke var bra. Tror ikke jeg hadde vært så høy i hatten om jeg ikke kunne ha fått bedøvelse!!

Husker jeg var hos tannlegen med førstemann også (en annen tannlege), hørte ikke annet enn at det var røntgen man skulle unngå da heller.

Regner med at tannlegene stort sett er oppdaterte og flinke på slikt i disse dager :-)

Skrevet

Tannlegen min ville ikke ta bilde før jeg var i 8.mnd, da gjorde det visst ikke noe. Spurte jordmor sist jeg var på kontroll og hun sa også at dette var helt greit. Det er jo bare munnen de tar bilde av.

Hvis det ser ut til å bli setefødsel så tar de jo bilde av bekkenet, og det går jo også greit! Var også helt greit med bedøvelse!

Skrevet

Tannlegen min ville verken ta røntgen eller bedøve meg.. Så da dekket hun bare problemet og sa jeg fikk komme tilbake for en sjekk i mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...