kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Kan du som har vært gravid før eller som har hatt kynnere forklare meg som er førstegangs hvordan det kjennes ut?? er masse som skjer i magen om dagen, men aner ikke hva det er siden jeg ikke har vært gravid så langt før..har litt mens smerter som kommer og går, magen er til tider hard(kjenner ut som jeg har spist middag for fire) også er den litt pløsete igjen..litt ettersom.. også stikker det endel i magen nederst og innimellom litt smerter som faktisk er litt ubehagelige..men alt dette varer ikke lenge og merkes såvidt.. Regner med det kanskje er ting som utvider seg der nede, men kan liksom ikke sette fingeren på at de forskjellige er akkurat det og det hvis dere skjønner;) Er ca 18 uker på vei nå tusen takk for svar;)
to_tette? Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 når du har kynnere blir magen hard som stein noen sekunder kjenner vel ut som akkurat det det er, en slags krampe.. eller "livmoren trekker seg sammen" det skal ikke være "vondt", men det kjennes og kan være ubehagelig, ja særlig sent i svangerskapet måtte jeg stoppe opp mens jeg hadde kynnere og vente til det gikk over. de ble jo sterkere utover i svangerskapet, menjeg begynte å få de tidlig (13-14 uker), og hadde sterke kynnere tidlig uten at det var noe galt
to_tette? Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 stikking og "strekke-smerter" der nede er også helt normalt..
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg var tidlig plaget av kynnere i forrige svangerskap. Det merktes av at magen ble litt "oppblåst" og knallhard. I begynnelsen var det vel bare litt ubehagelig, men ikke vondt. I uke 34/35 fikk jeg kynnere som kjentes som veer, men som varte mye lengere. De fikk meg til å kaste opp og var skikkelig vonde. Jeg fødte i uke 35. Dersom det begynner å gjøre vondt, bør du kanskje kontakte en lege eller sykehus.
engutttil=) Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 eg e i uke 17 snart 18 og e kjempedårli no pga av d eg trur eg kynnere. våkne om natta sia d e så ont når eg prøve å snu meg. våkne av å t me smertetak som eg ikkje skjønne så mykje utav. eg blir mest sannsyneli å kontakte lege i mårra men eg vil ha tips fra nån som oppleve d samme om ka dåkk ville ha gjort førå roe smertan. ta smertestillende eller.......
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Stikking og smerter helt nede i livmoren, kan være leddbåndende som strekker seg etterhvert som livmoren vokser. Jeg hadde litt smerter. Men blir det veldig vondt, kan det være lurt å ta kontakt med lege eller jm. Jeg fikk nå i julen akutte smerter i magen som viste seg å være akutt blindtarmbetennelse. Det kjentes som smertene vandret, men kom egentlig fra høyresiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå