Gå til innhold

Hjelp meg med permisjonsregler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker 100% lønn med 9 mnd (er det ikke) permisjon. hvos mye skal jeg ha og hvor mye skal far ha? (jeg skal ha det meste mor har rett til). Blitt så mye forandringer de siste årene at jeg klarer ikke helt å følge med i svingene. jeg skal ha permisjon i ferien min. de kan jeg vel ta igjen når jeg vil? f.eks rett etter permisjonen min?

Jeg har termin 11.juni. Noen som kan regne ut permisjonen min da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man tar ut 100% lønn har man 44 uker permisjon, av disse må far ta 6 av de. Om han har opptjent rett til foreldrepenger...

Dvs at du har 38 uker + eventuell ferie.

Du må gå ut i permisjon 3 uker før termin, dvs at permisjonen din starter 21 mai.

Ferien din må du avtale med arbeidsgiver. Som oftest får man ikke lov til å overføre ferie til året etterpå, ihvertfall ikke mer enn 12 dager.. ( tror jeg). Jeg har termin i slutten av april, og tar ut mine 5 uker ferie i løp av høsten. Når jeg tar ut ferie stopper permisjonen min.

Du kan også ta ut ferie når far har permisjonen sin... om dere ønsker å gå hjemme sammen...

Skrevet

Bare en liten ting jeg tenkte å tilføye.

Hvis du føder før termin, blir ikke permisjonstiden din like lang.

Det vil si, jeg fødte 18 dager før termin, nesten 3 uker, og disse ble trukket fra permisjonstiden min. Så den ble faktisk forkortet.

Det tenkte ikke jeg over, så jeg ble i grunnen litt overrasket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...