Gå til innhold

Nyttårshilsen fra Prinsessens mamma


Prinsen & Prinsessens mamma

Anbefalte innlegg

 

Hei alle sammen, og riktig godt nytt år!

Håper dere alle har hatt en flott jule -og nyttårsfeiring.

 

Jeg har ikke vært så aktiv her inne i det siste, og har på merkelig vis litt dårlig samvittighet for det! Dagene går så utrolig fort. En dag er det mandag, den neste dagen er det helg! Sånn føles det i hvertfall ;)

 

Hos oss starter dagen kl 06. Da står vi alle sammen opp. Jeg kler på lillemann og smører matpakke til bhg, mens mannen min kler på prinsessen og varmer opp bilen. Kl 07 kjører vi! Vi setter av mannen min på togstasjonen på vei til bhg, og jeg og lillemann leverer prinsessen i bhg. Så drar vi hjem, spiser frokost og jeg fresher meg opp litt. Rundt 11 blir lillemann trøtt igjen, og kan sove ganske mange timer.

 

Jeg har nesten ikke vært hjemme etter jul. Har hatt mange ærend på kjøpesentre rundt omkring, samt at jeg er heldig som har to andre venninner i permisjon. Det skjer noe hver dag, og det var først nå på fredag at lillemann og jeg bare var hjemme, trillet tur og gjorde husarbeid. Må tilstå at det faktisk var litt deilig, så til uken skal jeg prøve å ikke gjøre for mange avtaler, men heller trille lange turer og forbrenne litt kalorier. Jeg er veldig sosial av meg, så det blir fort mange planer. ;)

 

I tre-firetiden begynner jeg å tenke på henting av prinsessen i bhg. Har den siste tiden ikke rukket å være der før over fire, og jeg synes det blir for lange dager for henne i bhg. Så fra mandag av skal jeg forsøke å hente henne 16 sharp. Vel hjemme blir det fort bleie og klesskift, amming og gi prinsessen noe lett mat før middagen kommer på bordet. Mannen min er ofte ikke hjemme før i 18-tiden, og derfra går det slag-i-slag frem til leggetid. Lillemann blir fort sliten av alt ståket, så vi merker at han vil opp til sengen sin i nitiden allerede. Det er helt greit for oss. Prinsessen har alltid hatt lakenskrekk, og det blir et lite insentiv for henne å legge seg når lillebror også skal legge seg.

 

Og med barna i seng blir det tid for å rydde litt både på kjøkken og stue, legge frem klær til neste dag og finne senga selv også. Lillemann spiser rundt midnatt, ca 03 og 05-06 en gang. Jeg er egentlig ikke flink nok til å legge meg tidlig nok, så jeg er ganske så trøtt i trynet når dagen starter. Vi har bare en bil og det er 1 mil til bhg, så for at jeg ikke skal måtte holde styr på to barn alene på morgenkvisten velger jeg å stå opp samtidig med mannen min sånn at han kan hjelpe meg. Jeg skulle gjerne hatt softe morgener (sånn som jeg hadde med prinsessen -vi sov til 9), men med to barn er det nye tider ;) Stort sett går det greit. Jeg vil jo gjerne ha tilgang på bil fremfor å måtte ta toget om jeg får ett innfall, så da blir det sånn.

 

Ellers er det stor underholdning med ei skravlebøtte på 2 1/2 år i huset, og hun blir så opprømt av at lillemann nå har begynt å smile til henne og komme med go´lyder. Det kommer til å bli livlig her når de to kan ha glede av hverandre også gjennom lek. Det kjenner sikkert dere med flere barn godt til :) Og det er selvsagt en HERLIG tid nå som lillemann smiler og prater med mamma. Så utrolig koselig!

Jeg får litt panikk over at han er passert to mnd allerede. Tiden frem til jeg begynner å jobbe igjen i juli kommer til å gå skummelt fort. Her hos oss hadde pappaen 4 mnd permisjon med prinsessen og vi kjører samme ordning på denne gangen også. Mennene har så godt av å være alene med barna og erfare hvor mye jobb det kan være ;)

 

Vel, det var en liten oppdatering fra min kant.

Om noen av dere ønsker å følge oss fra dag til dag kan dere sende en personlig melding til postkassen min her inne, så skal dere få bloggadressen min og passord.

 

Med ønske om en fortsatt god helg! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så hyggelig at det går så bra med dere. Lite action når det gjelder mamma treff i Oslo. Jeg ser det er trilletur på gang , men ingen treff på Onkel Donald. Jeg kaller gjerne inn til et treff hvis det er interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er med på treff, men onkel donald har en lang trapp opp men det finnes andre steder man kan møtes på. foreksempel fridays på aker brygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Ja, det er vel litt mht treff at jeg har dårlig samvittighet ettersom jeg ikke har "innkalt" til nytt møte etter at vi fikk babyer alle sammen. Det hadde vært veldig morro å se dere igjen, og ikke minst nurkene deres :)

 

Kanskje vi kunne møttes en dag til uken?

Passer onsdag 21. januar?

 

Det er lang trapp opp på Onkel Donald ja, men betjeningen er flinke til å hjelpe til med å bære opp vognen, og dersom vi kommer samtidig kan vi jo hjelpe hverandre. Fridays på Aker Brygge er også et godt alternativ:)

 

Glad tirsdag til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 jan passer for oss også. Fikk hjelp med barnevognen på Onkel Donald sist vi var der, men TGI Fridays er veldig bra også. Gleder oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det blir kjekt! Det passer for meg også. Blir det Onkel Donald eller Aker brygge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer gjerne jeg også - blir kjekt å møte alle igjen og se de små nurka:-)

Sted er samma for meg også, noen må bare skjære igjennom tror jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi blir flere! :)

 

Jeg har heller ingen sterke preferanser mht sted egentlig.

Er veldig glad i Onkel Donald og elsker maten på Fridays.

 

Er det noen av dere som vil ta en sjefsavgjørelse? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god :)

 

Jeg som bor så langt unna Oslo prøver å slå to fluer i en smekk og avlegger jobben en visitt først, så det er ikke sikkert jeg rekker å være der 12 sharp, men jeg kommer :)

 

Vi sees :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter,

 

beklager at vi ikke dukket opp i dag.

Prinsessen har omgangssyke, og har vært hjemme fra bhg både i går og i dag.

 

Vi får komme sterkere tilbake.

Håper dere som møtte hadde et koselig treff :)

 

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...