beggeto Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Hvor gammel syns du barnet bør være før det kan sitte alene i badekaret? (Mens mamma eller pappa svinser rundt på badet). Tenker på vanlig badekar og ikke badebalje selvfølgelig..... Og forresten, viss barnet sitter i badebalje, tør du bevege deg ut fra badet for å hente ting f.eks? Hvor gammel?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 når barnet sitter stødig på egenhånd. Her begynte jeg ikke å svinse rundt på badet før vesla var 8 mnd, og krabbet... Før den tid sto jeg klar til å ta henne dersom hun skulle tippe over.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 6 åringen vår får sitte litt alene, men da er vi i samme etg. som badekaret og som du sier, svinser litt inn og ut. Husker ikke hvor gammel han var da vi begynte med det, i fjor kanskje? Knerten som snart blir 3 er jeg hos, har angst for drukning i badekaret.
Dotten Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg husker ikke jeg, men snuppa var vel rundt året (pluss/minus) kanskje?? Men vi hadde ikke i mye vann, og vi var der hele tiden. Nå er hun over 3 år, og jeg tørr å gå fra henne for å stikke på kjøkkenet eller noe, men har alle dørene oppe og hører henne godt. Er ikke snakk om lange tiden, for det å falle å slå seg, besvime og deretter drukne, er ikke snakk om mange sekunder, maks minutter...... så DET tørr jeg ikke enda!
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Min gutt er10 mnd og sitter alene i badekaret.. Dvs at jeg sitter rett ved siden av og det er ikke så mye vann i karet. Men tør ikke gå ut av badet.
våken_om_natta Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Eldstemann er 3 år. Sitter alltid inne hos ham når han bader. Hender jeg løper inn på rommet hans for å hente noe eller liknende. Da er jeg max borte i 30 sek. Rommet er bare et par meter fra badet. Da sier jeg alltid at han kan synge en sang for meg. Så lenge han synger, har han jo hodet over vann;-)
*TINCO* Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Ja du den var lur, synge en sang. Vi har bare balje, går inn og ut sånn type for å hente noe. Men hører jo etter hva han holder på med, han er to år. Men tenkte på en ting, skli i badekaret og slå seg bevistløs kan jo skje når som helst ((liten eller stor). Når går grensen for at man skal "være der" ?
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 15-16 år.. ;P Neida. Min er 2 år og jeg tør faktisk nesten ikke å blunke når han bader. Jeg synes de bør være fortrolig med vann og veldig koordinerte først, og det er vel litt individuelt når de blir det.
IgglePiggle Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ville bare si til alle dere som lar barnet sitte alene i badekaret at det er utrolig farlig!! Kjenner noen som kjenner noen som mistet sin tre aarige datter pga av de gikk ut av badet. Hun satt ikke i et badekar en gang men i saann dyp bunn paa en dusj. Moren gikk for aa aapne doeren i etg under og var vekke et par min og da hun kom tilbake laa datteren doe i vannet. Helt forferdelig. Husker ikke grunnen men det er et eller annet m varm vann so gjoer at an drukner fortere enn i kaldt vann. Saa til alle dere som gaar ut av rommet, husk at det gaar utrolig fort og at barna noedvendigvis ikke skriker eller at man hoerer plasking om noe gaar gale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå