Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 av eksperter på astma og allergi. Sånn til orientering.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 http://www.aftenposten.no/helse/article2369061.ece – Forskjellen er ikke stor, men det tyder på at det kan være en tendens, sier avdelingsdirektør Wenche Nystad i Folkehelsa til Bergens Tidende. Nystad opplyser at det er ingen risiko forbundet med babysvømming så lenge mor og barn er friske.
reenie Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Det stemmer ikke! De sier at å la barne svømme under vann kan være uheldig,dersom man har mye astma/allergi i nær familie! Å det har ikke noe med babysvømmingen generelt å gjøre ..den er positv på mange måter! Barn og foreldre møter likesinnede Bevegelse i vann er betryggende for de minste. De lærer å holde pusten under vann Hud mot hud og nærhet er kjempe sunt for en liten en. osv osv osv osv osv Vesla her i huset elska det,og jeg synes det er godt å vite at hun holder pusten hvis ulykken skulle være ute:) Anbefales på det varmeste:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Les de andre artiklene jeg har lagt ut link til fra eksperter på områder. Så blir du også litt mer opplyst. Dessuten, de fleste unger jeg kjenner som har gått på babysvømming har fått vannskrekk!
Lykke X 4 Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Spørsmålet er jo hvor mange studier som er gjort på akkurat dette. Er det snakk om bare en eller svært få, behøver det ikke bety at babysvømming (i klor) kan gi astma. Vedrørende forskning er det mange faktorer som spiller inn, hvilke data har de samlet, hvor mange har vært med i undersøkelsen osv. osv. Man skal ikke sluke rått all forskning som blir presentert i tabloidene
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har lest mer forskning enn det som kommer frem i tabloidavisene. Det er riktig at eksperter fraråder babysvømming.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Jeg kjenner ingen som har gått på babysvømming som har fått vannskrekk.... Heller motsatt! Mine jenter og de andre vi gikk på kurs sammen med er som fisker i vannet. Men at det ikke er bra for astma-barn er jeg enig i.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Men hele poenget er jo at ikke alle eksperter fraråder det,så da kan man jo ikke påstå noe som helst da eller!? 2 av 10 eksperter fraråder det og da konkluderes det med at det er farlig?? Dette blir jo bare bedre og bedre! hahahahaha
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Eldste snuppa her har fått vannskrekk etter at hun gikk på babysvømming, så NO WAY om vesla skal gå på det!!! Og så er det jo det med astma... I tillegg var det om noe på Oprah her forrige dagen som heter tørrdrukning. Veldig få som vet om dette. Det skjer når man inhalerer vann. Altså ikke svelger det, men puster det inn så det kommer vann i lungene. Da drukner man... Dette kan skje først en stund etter at man har vært i vannet, og det trenger ikke være snakk om mye vann. Bare litt vann gjør så lungene ikke klarer å fungere som de skal, og da klarer de ikke å ta opp oksygenet lenger. Jeg husker med skrekk da instruktøren dukka eldste snuppa...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Alle disse tingene er alvorlig selvfølgelig. Men selv om noen barn har fått vannskrekk av å gå på babysvømming ,så er det faktisk barn som ikke har fått det og som koser seg på svømming. Ganske mange av de også. Det er ganske individuelt , alle er forskjellig. Tørrdrukning er alvorlig det også , og hva med vanlig drukning da , som skjer tusen ganger oftere.Skal man aldri la barna få bade ever again da liksom? Men kan bare snakke for meg selv.Mitt barn koser seg på svømming og ikke har det astma heller.Derfor er det da ingen grunn til at vi skal kutte ut det. De som har vannskrekk og /eller har astma skjønner jeg godt ikke går på det.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Du skjønte tydeligvis ikke poenget med at jeg nevnte tørrdrukning..! Sjansen for at en baby drukner på babysvømming er vel rimelig minimal da barnet konstant er i mors (eller en annens) armer. Tørrdrukning der i mot er noe annet! Men du skjønte tydeligvis ikke poenget her... Ungen din kan tørrdrukne selv om du hoder det hele tiden..!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Jeg ble alltid syk etter bad i klorvann da jeg var barn. Husker jeg grudde meg til hver gang. Derfor har jeg med vilje holdt ungen min borte fra babysvømming. Men så har vi anlegg for allerig da.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Tør du å gi barnet ditt noe å drikke? Kan jo svelge feil. Du har virkelig missfortått det programet, poenget var å gjøre folk oppmerksome på hva som kan skje, å gi dem tegene de kan se etter, for kommer man seg fort nok til legen så går det stort sett bra. Skal barna dine aldri få lov til å bade de da, for selv vokene kan tørrdrukne.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 Det handler vel ikke om å drukne eller ei? Barnet har badet masse i sjøvann. Det er sunt. Prøvde bare å fortelle at det kan være veldig vondt for folk med astma og bade i klorvann. Og når han er så stor at han begynner på skolen skal vi prøve med den ordinære svømmingen på skolen, men det er ikke vits å eksponere ham før det. Kommer seg fort nok til legen? Er du dum. Har du først utviklet astma forsvinner det ikke ved et legebesøk. Men klart man skal ikke være hysterisk, men hvis man har allergier i familien er det smart å tenke på det jeg sier.
Gjest -<<- Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 Tsk. Dersom man er arvelig disponert for astma og allergiplager, er det dokumentert at svømmehaller kan bidra til å utvikle disse plagene. Har du utvetydig dokumentasjon på at dette også skulle være tilfelle om man ikke er disponert?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 Så det samme programmet selv.så skjønte hva du mente. Det var da eldre barn enn spedabarn det rammet også.Begge deler. Det var ganske skremmende å se. Men bekymrer meg fortsatt ikke for det.Og jeg lar ikke være å ta med ungen på babysvømming fordi noen tilfeller som Oprah tok opp hadde tørrdruknet.Som ikke var på baby svømming engang. Så ja , skjønner alvoret i tørrdrukning ! Og hvis du ikke vil ha barna dine på babysvømming er din sak.Og som jeg SA så skjønner jeg godt at man lar være hvis barnet har vannskrekk. Synd at noen blir provosert av at noen barn liker babysvømming.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #17 Skrevet 11. januar 2009 Kjenner til typen: * Storebror liker ikke fotball, da får ikke lillebror begynne heller. * Eldste jenta er livredd hester, da er lillesøster automatisk det også! * Genser er noe barna må ta på seg, når mor synes det er kjølig!! Våkn opp! Både voksne og barn er forskjellige!!!! Ingen barn skal dukkes uten at de er klar for det, det er det dere som foreldre som skal passe på, dere kjenner barna best. Det er faktisk mulig å drukne i et glass vann, men ingen sier noe om å slutte med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå