Gå til innhold

Hva skal egentlig til...


Anbefalte innlegg

Skrevet

..før man kontakter barnevernet?

Hva er deres oppgave, hva gjør de hvis man gir de melding ang. barn? Har man taushetsplikt? Kan man være anonym?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge dib så skal det jo ikke så fryktelig masse til da...

 

- At du røyker

- at du ser et barn som sitter alene i bilen

- at du i det hele tatt har planer om og bruke barnevakt FØR du er ferdig med og amme

- at du gir barnet ditt noe som inneholder sukker

- hvis du ser noen på kafe som gir ungen kake eller cola en helt vannlig tirsdag

 

Skrevet

hallo?

hva står dib for, e ny her inne....

Skrevet

Du glemte et par ting:

- forovervendt bilstol

- våtservietter

- mer en et glass vin en fredagskveld

- om man hever stemmen til barnet

- ikke har reima el troll dress

Skrevet

He he

-eller at -- gud forby--- ungen skulle komme til å gråte et sted som barn ikke bør gråte. For ingen andre barn gråter jo.

-du ser sliten ut

-barnet ditt spiser dårlig og sover dårlig- (kan jo være det blir mishandlet da)

-du ikke vil amme barnet

-at du går på kjøpesenter med barnet

-om du leverer barnet i bhg FØR barnet er i alle fall 2 år.

++

Skrevet

Man kontakter barnevernet dersom man er bekymret for barnets beste eller sikkerhet.

Barnevernets oppgave er å undersøke bekymringsmeldingen som kommer inn, avgjøre om det er noe bekymringsfullt å ta tak i, sette inn tiltak som f.eks veilede foreldre slik at de kan forbedre situasjonen og følge opp tiltakene som blir satt igang.

Barnevernet har taushetsplikt!

Skrevet

Er man beskymret for at barnet ikke har det bra, ikke får den omsorgen det trenger, og slikt da kan man kontakte BV.

 

Man kan være helt anonym.

 

Det de gjør, er at de kontakter familien som er blitt meldt til BV, å så har de en samtale med dem, for å finne ut om man trenger å gjøre noen tiltak eller ikke.

 

Man kan også ringe BV, fortelle hva saken gjelder, å så bestemmer de selv om det er en sak for dem eller ikke.

 

BV jobber for å hjelpe familien slik at den fungerer slik en familie skal, at barna har det trygt og godt å får den omsorgen de fortjern.

Det skal MYE til før de kommer å tar barna.

 

 

Skrevet

Dersom det er akutte problem, som gjør at barnas liv og helse er i fare kan man kontakte barnevernsvakta eller politiet.

 

Man kan være anonym, men kan bli bedt om å vitne i en evnt rettsak hvis det går så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...