råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 hvordan gjør dere det rent praktisk?? skal avgårde til svømmehallen hele familien i morgen. 2 voskne og 2 barn. Regner med at jeg tar minsten (6 mnd) med meg i garderoben og faren tar eldstejenta med seg. Hvordan gjør dere det i garderoben med babyen? i Hvilken rekkefølge gjør dere ting? vask, dusj, av og påkledning etc. og en ting til.....de badebleiene jeg har kjøpt på butikken i dag.....bruker de bare en slik? ingen badebukse?? Hvor lenge kan vi bade med en slik en på? og hvor lenge kan vi være vannet med den lille??? Første gang jeg er på bading med så små barn og gruer meg faktisk.............
It's all about me Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Holder med en slik badebleie ja, og den holder lenge. Hvor lenge dere kan være i vannet ser dere fort, men regner med at den minste får nok etter en halv time første gang. I dusjen med så små vakser jeg alltid babyen når je har den på armen og bare skyller meg selv. Dusjer så selv skikkelig når jeg kommer hjem. Vet noen steder med babysvømming ha de baljer i dusjen som en kan legge barna oppi når foreldrene dujer, men jeg har ikke brukt disse. Menge tar også med IKEA sine stellematter.
firkløver`n Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Det jeg alltid pleier å gjøre er å stelle alle andre før den minste når vi skal utti, da mener jeg med å skifte fra klær til svømme tøy. dusjer ikke den minste før de er rundt 10 mnd, de blir for fort avkjølte og fryser fort. tar med håndklær, bleier og gjerne vognen ut i svømme hallen så den minste kan få sove, skifte og varme seg når den vil. når vi skal inn så dusjer/ skyller jeg av den minste først, tuller så godt inn i tørre håndklær før jeg så dusjer meg selv. etterpå kler jeg alltid den minste først og hjelper de andre med klærne etterpå. viktig å huske at de minste mister så fort varmen sin, vår gutt blir veldig fort kald så han bader bare maks en halvtime av de timene vi er i badeparken. resten av tiden er han inni badehånkledet sitt/ ponchoen sin på armen til en av oss voksne eller i vognene sin sovende godt. lykke til og kos dere masse =)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg ordnet snuppa først, og så megselv. Hadde en badekåpe jeg ok på henne. Fikk beskjed om å ta på henne noen antisklisokker, husker ikke helt grunnen, men det var no en. Første gangen hadde jeg en søt badedrakt til henne, men fikk beskjed om å ikke bruke den da hun ville bli så kald. Nå ser jeg du har kjøpt badebleier, men du kan fint bruke bare badebukse, men den må ikke være så løs rundt beina, tilfelle h*n bæsjer. Skjedde ikke med noen da vi var på babysvømming, og det verste som skjer er at alle må opp av bassenget. Fikk jeg beskjed om. Badebleiene holder fint den tiden du er i bassengen. Og du trenger bare en. Dere er ikke lenge i bassenget - 20 - 25min. Vi gikk over i et lite babybasseng etterpå, for vi syntes det var så kort tid. Der plasket ungene litt, og vi slapp å stå i kø i dusjen. Men vi fikk "tilsnakk" - ungene skulle ikke være så lenge i vannet da de ble så fort kald.. Da vi kom så langt, dusjet jeg snuppa sammen med meg. Fikk beskjed om å bare skylle godt og ikke bruke såpe. De blir så glatte; lette å miste. Så flere som brukte såpe, men jeg gjorde det ikke. Jeg tørket henne og la henne godt inntullet i håndkle på gulvet mens jeg gjorde meg ferdig i dusjen. I garderoben gjorde jeg henne ferdig først før meg selv.. Jeg ammet henne også etter vi hadde badet, for da var hun sulten... Hvis du ikke ammer kan det være greit å ha noe med.. Kos dere! Det er kjempegøy:-) Vi fikk ikke gå de 4 siste gangene pga uenighet mellom sjef og instruktører.. har siden ikke funnet andre steder vi kan gå.. men skulle gjerne gått lenger..
karina&gullet Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 jeg har gått på babysvøm med minsten... og jeg vil anbefale deg å ta med barnesetet inn i gardeoben.. dusjer først med henne, ligger barnet forsiktig oppi, slik at du kan dusje alene selv. og i garderoben er det greit også, da du kan kle på deg selv uten å holde på barnet hele tiden! bare et tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå