Gå til innhold

Spørgsmål ang. influensavaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker den kun for den "riktige" influensaen?

Eller også de harde forkjølelser med feber?

Er det sant at man ofte blir syk når man får sprøyten?

_spørger for pappaen min, han har en hjertesykdom og hvert år blir han dårlig med feber og vondt i kroppen. Tar som oftes 2-3 uker før han er helt frisk igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den virker nok kun på årets influensa. Hvis man blir syk da man får sprøyta er fordi man har smitten i kroppen fra før.

Din far burde jo absolutt ta den, burde ta den snart for at den skal virke på årets influensa, de sier at toppen blir nådd nå i januar!

Hilsen legesekretær

Skrevet

Den har full effekt hos de fleste ca 80% av de som tar den har dekning mot eventuelle influensa når den er tatt!

Om den tar harde forkjølelser med feber kan jeg lite om selv om jeg er sykepleier, men etter jeg tok den tidligere i høst har jeg ikke hatt forkjølelse med feber eller influensa, men det er nok litt i seneste laget og ta den nå dersom den skulle forhindre epidemien som er nå.

Jeg ble ikke syk av vaksinen, kun litt sårt rundt innstikkstedet, men det er ganske så normalt, men såklart man kan få allergisk reaksjon og det er jo derfor man skal vente i minst 20 minutter før man forlater legekontoret etter vaksinen er satt.

Faren din burde absolutt tatt vaksinen ettersom han tilhører risikogruppen!

Skrevet

Takker for svar!

Han er akkurat blevt frisk, vært syk siden før jul!! For prøve og overtale ham til neste år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...