Gå til innhold

Nå ble jeg litt redd her..kul i brystet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga meg med og amme for ett par mnd siden,etter og ha ammet til jenta mi var ca 16 mnd. Har fortsatt masse melk,kan våkne om natten av at lakenet er blitt litt vått av melk til og med... men jeg har en kul i brystet, denne har jeg kjent lenge mens jeg ammet også.. Sitter på samme sted,men nå ble jeg litt redd!!!!

Kan det være en melkekjertel? Er i såfall de harde og sitter de på samme sted så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en melkekjertel ja men ville undersøkt der for sikkerhets skyld.

Jeg hadde en kul under armen da jeg ammet og en periode etterpå, det var en kjertel da

Skrevet

takk.. ble så redd her.. men håpe og tror det er en kjetel..siden jeg fortsatt har en del melk også!

Skrevet

Kan bare være en vanlig kjertel. Jeg fant det i brystet mitt. Ble veldig redd, kjente den i 2 mnd.

Så fikk jeg legen til å kjenne på den, og han videresendte meg til mammografi og prøve av kulen. Siden jeg var gravid på den tiden, så ville ikke de ta mammografi. Gruet meg veldig til prøven, for det er en nål man stikker inn i puppen og til kulen. Men da legen skulle finne kulen for å ta prøve, så syns han ikke det var nødvendig allikevel. Han var ganske sikker på at det bare var en kjertel. Tok også UL av kulen, og den viste ikke tegn til at det skulle være noe annet. Det kulen er borte i dag. :)

Dra til legen hvis du er redd. :)

Skrevet

En kul utenom ammeperiode skal alltid sjekkes av lege så fort du kan få time! Vennlig hilsen Ammehjelper

Skrevet

Hadde skaffet meg henvisning til mamografi jeg, Hadde kul i brystet mens jeg gikk gravid og ammet. Ble sjekket, det var en bindevevsknute, ikke noe farlig (noe det stort sett ikke er), men den hadde vokst grunnet hormoner mens jeg gikk gravid/ammet, derfor kjente jeg den så godt. Den gikk tilbake noen uker etter jeg sluttet å amme. Uansett så sa de på sykehuset at det er lurt å sjekke alle kuler, bedre føre var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...