Gjest Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Nei, friske mennesker trenger ikke den. I snitt sies det at man får influensa hvert 7. år.
Honningmelon Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 En ting lurer jeg på... hvorfor skal friske mennesker ta den sprøyta?
~sjiraff~ Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Anbefales vel strengt tatt ikke med mindre man har nedsatt immunforsvar eller jobber med mennesker som har nedsatt immunforsvar.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Har tatt den pga at jeg jobber i helsevesenet, ble ikke pålagt, men synes det var helt greit! Har hittil ikke merket noe til influensaen enda, men mine kollegaer som ikke har tatt den har de fleste fått eller hatt den!
Honningmelon Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Jeg jobber med mennesker med nedsatt immunforsvar, men har aldri blitt anbefalt å ta den sprøyta. Jeg mener det er ganske unødvendig når man ellers er frisk.
Gjest -<<- Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Er vel ikke så mange som mener at de skal det, med mindre de jobber med risikogrupper.
MintCondition Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ikke, og ingen i min familie. Alle er friske, sterke mennesker, og ingen av oss jobber med mennesker med nedsatt/dårlig immunforsvar.
Blue Lady Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har, men tok den for sent, ble syk en uke etter:( Var nok smittet før jeg tok den ja.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har tatt den, selv om jeg er "normal" frisk.. Har lite nettverk, viktig å holde meg frisk for å ta vare på sønnen min. I disse finanskrisetider med mulige nedbemanning ønsker jeg også unngå mest mulig sykefravær på jobb. Kan ikke helt se hvorfor der er er problem at jeg har tatt vaksinen selv om jeg ikke er i risikogruppen..
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2009 Vi skal ta den på mandag- hele gjengen. Inkludert dattera vår. Det er litt sent så jeg håper det holder.. Vi prøver i hvert fall! Begrunnelsen for at dattera vår skal ta den er at hun har astma og blir skikkelig dårlig hver gang hun blir syk. Jeg og min mann blir alltid hardt angrepet hvis vi først blir smittet så i år vil vi prøve å unngå det...
Elle Vilde Skrevet 10. januar 2009 #13 Skrevet 10. januar 2009 I år har jeg tatt. Hadde ikke hatt influensa på kanskje ti år, før jeg i forifjor gikk ned for full telling sammen med resten av familien, og for meg gikk resten av vinteren med til pencillinkurer for flere ørebetennelser og bihulebetennelser. Ikke gøy. Ifjor ble også hele familien syke samtidig, og det er ikke gøy å skulle passe og stelle to barnehagebarn med godt over 40 i feber, når man har 40 i feber selv... I fjor var jeg så dårlig at jeg svimte av et par ganger til og med. Lovte meg selv i fjor at dette aldri skal skje igjen, så nå er jeg vaksinert, men håper likevel å slippe å være sykepleier for resten av familien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå