Mayken Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Kokt brokkoli. Bare må ha det. laget det til middagen i går fordi snuppa er så glad i det, og det endte med at jeg gikk og småspiste restene utover kvelden. I dag bare MÅTTE jeg ha mer. Så har kjøpt inn 3 stk til helgen, håper det holder. Lurer på om jeg skal koke opp en nå og kose meg med...hehehe Jeg har jern-mangel og går på jerntab. Er mye jern i brokkoli ikke sant? Kanskje derfor jeg har sånn utrolig lyst på det?
doffine Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 En kjempesunn pika du har fått da;)) Brokoli er superkilde på jern. Spiste masse av når jeg hadde jernmangel....
Mayken Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2009 Ja, kunne absolutt vært værre:) Sist svangerskap gikk det i frukt. Denne gangen har det også vært frukt, mandler og nå brokkoli. Har noen lukter også, murpuss, kjeller og bodlukt, og lukten i parkeringshus..hehehe. Inotyol salven som jeg smører stumpen til snuppa med når hun er sår er også utrooooolig god synes jeg. Og ikke minst lukten av nyvasket tøy.
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ikke tenkt så mye over det at jeg har fått noen pica, för samboeren min kommenterte at han synes det var rart at jeg spiste eple på brödskiva med oh'boy pulver på i dag:) Hehe! Du har jo fått en bra pica om du bare spiser brokkoli:)
doffine Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 je er ikke gravid engang.. og har alltid elsket lukt av kjeller.. spes med mye treværk...
skorpionfruen Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Nå mener jeg ikke å rakke ned pinnlegget ditt men pica og det å være fysen på noe er ikke regnet som det samme. Pica Noen får lyst på ting vi ikke anser som matvarer. Dette kalles pica eller pika-syndromet og noen mener det skyldes jernmangel, men årsaken er ikke sikker. Dersom du tror du har pica, bør du ta det opp med lege eller jordmor. Hvor mange som får pica vet man ikke. Kvinner med pica får gjerne lyst å spise jord, leire, vaskemiddel og spiker. Noen får ikke nok av bensin-lukt mens andre får lyst å sniffe skokrem! Det er viktig å ikke gi etter for disse lystene. Særlig hvis du får lyst på noe som du vet er skadelig for deg og barnet. Men når du først har fått dilla på noe sundt er jo det kanon for deg. I mitt forrje svangerskap hadde jeg bare sykt lyst på toppris. Måtte virkelig begrense meg. Har ikke noen lyster enda så håper det holder seg slik
skorpionfruen Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 (ble mange skrivefeil der gitt. Overse det! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå