Septbebis1 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Hei Hvordan fungerer dette med svangerskapspermisjon.Er det NAV som betaler og får man 100% lønn ? Hvor lenge varer permisjonen ? Jobber man som regel frem til fødsel eller ? Og kan man jobbe litt selv om man er i permisjon ? Jobber som daglig leder i en liten bedrift og tenkte å lage til et kontor hjemme slik at jeg ihvertfall får fakturert, betalt regninger osv.. Her ble det mange spørsmål , men noen som kan hjelpe meg ? Venter første barn i september
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Det står ganske greit på nav.no hvordan det fungerer. En kan velge litt, og dessuten fordele permisjonen mellom foreldrene. Alt står der:) Hilsen en annen vordende septembermamma:)
Septbebis1 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2009 Takk for svar. Da skal jeg sjekke der Det er så utrolig mye man må ordne og tenke på.
*Caroline* Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Om man får like mye som man tjener vanligvis kommer an på hva slags inntekt du har nå, og hvor mange uker du velger å være i permisjon. Har du tjent veldig godt det siste året kommer du antageligvis til å "tape" penger i permisjonstiden. Du får vel ikke mer enn 6 eller 5 ganger G... Tror jeg da.. Du kan uansett regne det ut på NAV, der har de en kalkulator Se linken under. http://tjenester.nav.no/foreldrepengeveilederen/fpenger/fpengerWizard.do#innledning Den hjalp meg mye, selv om jeg veier for og i mot om jeg skal ta 54 uker med 80% lønn eller 42 (eller er det 48?) med 100%...
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Pappapermen må også tas høyde for inni disse ukene, de er inkludert. Dessuten blir den forlenget noe fra 1. juli i år. Etter dette har pappan rett på 10 av permisjonsukene, men han kan gjerne ta mer, om dere ønsker det. 3 uker før og 6 uker etter fødsel er forbeholdt mamman. Resten kan altså fordeles etter ønske og behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå