Gå til innhold

Svimmel!!! Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg har daglige anfall av svimmelhet, kjennes ut som alt går rundt i hodet!!! Føles i hele hodet, og anfallene varer kanskje 1-2-3-4-5 minutter. Har hatt dette iallefall siden jeg ble gravid, men kan ikke huske om det begynte før...

Er 5+4 uker på veg.

Er det flere? Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også svimmelhetsanfall, ikke noe gøy..! :s tror ikke jeg hadde det sist jeg var gravid, og aner ikke om det er normalt :P men lurer også på dette :)

Skrevet

Ja, man kan godt bli svimmel og uvel! Det skyldes at an kan få blodtrykksfall - gjerne om man reiser seg fort.

Jeg leste en plass at om man sto mye (f.eks i jobben), burde man ha en stol tilgjengelig i tilfelle man skulle bli svimmel.

Man kan besvime og i verste fall slå hodet, så vær forsiktig! :)

Helt normalt! :)

Skrevet

Takk for svar. Skal til legen etterhvert, skal faktisk til jordmora førstkommende fredag, og snakke med henne. Skal spørre henne da.

Men det som skremmer meg sånn, er at anfallene kommer så hyppig, gjerne flere ganger om dagen, men jeg tror det er verst på formiddagen, selv om det første jeg gjør er å spise og drikke hver morgen. Lurer på om dette kommer til å vedvare også... Det er ekkelt, og skummelt!

Jeg har pleid å merke dette når jeg reiser meg for fort før også, men nå kommer det selv om jeg sitter helt i ro, også!

Skrevet

det er helt normalt sa legen min. jeg var også kjempe svimmel et par uker, ble tilogmed sykemeldt for det en uke da jeg har en jobb som gjorde det vanskelig å fly rundt som et virrehue.

Det har heldigvis blitt bedre nå kjenner det bare når jeg reiser meg for fort nå :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har begynt å ta Floradix, men tør ikke ta annet før jeg får legetime.

Har byttet fastlege denne uken, så jeg må vente til etter 1. februar før jeg kan få time hos henne, tror jeg.

Men da er jeg noe beroliget.... Takk igjen for svar!

Skrevet

Jeg er også svimmel, særlig om morgenen, og idag måtte jeg legge meg ned flere ganger, blant annet mens jeg dusjet, for å unngå å besvime. Men jeg har hatt svimmelhet og besvimelser som "naturlig" del av all sykdom omtrent alltid, så jeg er ikke overrasket over at morgenkvalmen min har svimmelhet som følge. Men det er jo litt skummelt å hele tiden være på besvimelsens rand, for en kan slå seg ganske kraftig om en ikke får lagt seg ned i tide...(har sydd noen sting, og knekt noen tenner opp igjennom, så prøver å være forsiktig..;)

Ikke meningen å skremme noen her! det er bare viktig å legge seg ned i tide når en kjenner at det går rundt inni hodet. :)

For min del går det over litt utpå morgenen, og når jeg får spist mat, blir alt bra igjen:)

Skrevet

Jeg er svimmel pga lavt blodtrykk- har normalt mot lavt trykk til vanlig. 120/ 80 er et veldig normalt blodtrykk, jeg har variert fra undertrykk på 70-80 ca...

Nå mens jeg er gravid har blodtrykket gått ned til 90/50-- det er lavt, men jordmor sa ikke annet enn at " oi du hadde et lavt blodtrykk".

Har blitt anbefalt og bla passe på å drikke masse vann, passe på å ikke reise seg for fort osv. gjerne sette seg ned litt osv...

Skrevet

Jeg har gitt opp å dusje om morgenen, for da blir jeg svimmel og dusjen går ut på å sette meg ned og reise meg opp. Det er uansett om jeg har spist først eller ikke....:(.. blir veldig fort fri for energi nå når jeg er gravid, så må hele tida passe på å ha noe lett tilgjengelig, for det kommer akutt, så akutt at jeg ikke klarer å gå å lage meg mat når svimmelheta kommer:(... håper virkelig ikke det skal være sånn hele svangerskapet:(...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...