Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Er det noen som vet hva man skal gjøre når barnefaren ikke vil skrive under papirene på att han er far,og ikke vil betale bidrag. Hele problemet begynte når jeg ble gravid og han ville jeg skulle ta abort noe jeg ikke ville og er kjempe glad for i dag att jeg ikke gjorde. Han sier jeg bare må finne en som kan addoptere ham,for han skal ikke stå som far. Men han er så ustabil,den ene dagen er det det og neste vil han ta dna test. Kan han komme om 1 år eller 10 og si att han skal være far alikevell, føler att han aldri kommer til å bestemme seg. Vi bor 10 timer i bil fra hverandre.
Gjest -<<- Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 To alternativer; -oppgi ham som far til NAV og overlate resten til dem -oppgi far ukjent Ja, så lenge det ikke foreligger en stebarnsadopsjon som gir noen andre foreldreansvaret i hans sted, så kan han komme om ti år og forlange samvær og foreldreansvar.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 vil det si att jeg kan gi tilatelse uten hans samtykke,å la en annen adoptere. For han har vell ikke noe han skulle sagt i og med att han ikke står som far. Jeg har vært i kontakt med politiet så jeg gjør ikke dette for å være stygg men er bekymret for meg selv og ungens ve og vell. Så derfor har jeg ikke oppgitt ham.
Gjest -<<- Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Nei, du må ha hans samtykke for adopsjon dersom han er oppgitt som far. Dersom du har oppgitt far ukjent vil det være svært vanskelig å få gjennom en stebarnsadopsjon.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ikke oppgitt far selv om jeg vet hvem det er.Faren selv vet det også men vil ikke ha kontakt.Jeg får minste bidrag av staten.Hvis barnefar i dag oppgir seg selv som far og krever samvær får han automatisk flere tusen i gjeld.Staten vil da kreve penger som dem har gitt meg i bidrag fra han. Ikke oppgi han.La han selv gjøre det itilfelle.Hvis han ønsker dna test kan han ta kontakt med nav.Hvis han vil ha samvær får Han bestille en time på familievernkontoret.Eller du kan ta kontakt med barnevernet hvis han krever samvær og du selv er usikker på at han er skikket.Håper det løser seg for deg.Jeg vet hvor jævlig dette er!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Takk for svaret du ga meg Godt å vite att det er flere i denne situasjonen,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå