Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Når lillemann er 9mnd (8 mnd nå) skal jeg ut og reise fra fredag morgen til søndag kveld. Til vanlig ammer jeg nå 5-6 ganger i døgnet, og jeg koser meg helt utrolig med ammingen. Er livredd for å miste melka når jeg skal reise bort. Kan melka forsvinne på en helg? Skal jo pumpe altså, men bekymra likevel jeg...
2 fine små Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Pump minst fire ganger i døgnet, så går det bra. Jeg var borte fra første baby en helg da hun var 5 mnd (eller 58 timer som vi regnet det ut til, hehe) og pumpet bare da jeg fikk spreng, kunne ingenting om dette og fra da og til 10 mnd ble det mindre og mindre melk gitt. Jeg anbefaler nå, med en del mer kunnskap; Pump lenge minst 4 ganger i døgnet, altså hver 6. time, gjerne 5 ganger dersom du orker. Sitt gjerne og se på tv eller nettet når du pumper, jeg har utrolig mye mer melk som kommer ut når jeg er opptatt av noe annet, enn når jeg sprengpumper, huff, fant ikke ut før nå i det siste (baby er 5 mnd) Stimuler brystknoppene hver gang, til du kjenner utdrivingsrefleksen. Drikk moderat med vann på tur. Drikk så mye vann du orker når du kommer hjem, gjerne ammete og noen Munkholm også, og pump mellom hver amming første uken eller så. Siste her er litt for spesielt interesserte, men selv skal jeg IKKE miste melken denne gangen, og har tre ganger fått opp produksjonen igjen, to ganger har hun nektet en pupp etter litt slurv, og så har jeg fått henne til å ta den igjen. Nå blir det ikke noe slurv framover nei.... Lykke til og god tur! Deilig å komme seg bort litt, veldig rart også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå