Gå til innhold

Tunge løft...??


gutt + knøtt i magen

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har ein gutt på 3 1/2 år.

Løfter ikkje mykje, men det blir jo litt med små barn...

Er dette skadelig, eller går det greit??

Lurer og på når det er vanlig å gå til lege i ett svangerskap??

 

 

Klem fra tøtta som har glømt alt på 4 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme lurer jeg på å..... Har en gutt på 1,5år, så her blir det MYE løfting...... Hmmm??? Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg er utdannet personlig trener og har trent mange gravide + lest/studert.

 

Det er IKKE farlig å løfte tungt i svangerskapet såfremt du ikke har hatt mange spontan aborter tidligere og såfremt du gjør følgende:

 

- KNIIIIIP bekkenbunnen før du løfter (dette gjelder uansett om man er gravid eller ei, men blir viktigere når man er gravid for å unngå slappe muskler i underlivet og lekkasjer, trykk på evnt hemoroider etc)

 

- HUSK å løfte med beina og hold ryggen så rett som mulig. Etterhvert i svangerskapet blir belastningen på ryggen ekstra stor så spar på den så godt du kan!

 

- Generelt gjelder regelen, stopp øvelser/løft som gjør vondt. Det betyr at kjenner du noen smerte i rygg/mage/bekken region som du ikke har kjent tidligere så bør du unngå disse bevegelsene/løftene.

 

Lykke til med kos, trøst og løft av de små som skal bli storesøsken :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perledykkeren (eller andre som kan svare):

 

Tror du en vanlig styrketime i sal er greit? leser og leser til øyet blir vått, men blir forvirra av mye ulik informasjon. Det er snakk om trening med manualer, vektstang, og annen styrke med bruk av kroppen som vekt (push ups, planke etc). Har tatt en lien pause en stund, men er klar for å begynne igjen! I tillegg fortsetter jeg med spinning, dans og yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Frøken Prikk :)