2pluss1engel Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 da jeg var gravid sist var det begynt å bli litt snakk om at man ikke skulle jobbe netter pga fare for sa. jeg jobber turnus med netter også. hva gjør dere, fortsetter dere som før eller har dere byttet turnus?evt når i sv skapet endret dere?
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Jeg jobber fortsatt natt,er 25 uker på vei,men det er aktiv/passiv det da. Gikk litt aktiv i mitt forrige svangerskap,men det orker jeg ikke nå.
DiddiDaddi Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Jeg jobber også netter fremdeles, er i uke 25. Jobber netter så lenge det føles greit for kroppen. Det er vel ikke anbefalt å jobbe netter sånn generelt under svangerskapet, men en forsker på dette mente det viktigste var selv å kjenne på hva som føltes greit - noen plages jo med netter uansett om de er gravid eller ikke, og da er det vel greit å kutte de, mens noen av oss liker netter og trives med det som gravid også. Gjør det som føles greit for deg, kjenn på kroppen
trine->mai07 og juni09 Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg jobber rundturnus, og har igjen EN nattevakt.. På min arbeidsplass er det en "avtale" om at gravide slipper nattevakt fra uke 20. Spesielt fordi vi har pasienter som trenger mye hjelp til tider og er tunge. Siden vi bare er enten en spl og en hjelpepleier på nattevakter, så faller jo alt av medikamenter og AB blanding på meg. I samme vifte blander de også cytostatika, så jeg er fritatt for en del av disse blandingene spes på dagvakt når disse blandingene foregår.
Nea og juniors mamma Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Jobber tredelt turnus med ca 5-8 nattevakter i løpet av 12 uker. Men, forsking viser at nattevakter generelt senker blodtrykket hos oss mennesker og det er det som ligger til grunn for faren for SA, Dette er spesielt for de som jobber tredelt. De som går fast natt skifter ikke fra dag til natt til kveld osv og det blir vel opp til dem om det kjennes greit ut. Jeg fikk imidlertid tidlig legeerklæring mot å jobbe natt (har gjort en ICSI/IVF) for ikke å risikere noe. Det var ikke noe problem for arbeidsgiver og veldig greit for meg
ponni-petra Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Jobber også 3-delt turnus og har hatt 5 nattevakter(tror jeg..?) siden jeg ble gravid. 3 i uke 8 og 2 nå i uke 12. Jeg liker vanligvis nattevaktene veldig godt, er veldig B-menneske :-) Men har nå sagt fra til arb.giver at jeg ikke ønsker å gå flere for jeg synes det er tungt, blir kvalm og får hodepine. Og mye trøttere enn vanlig. jeg er i tillegg alene på jobb og synes ikke det er helt forsvarlig...Det var inga problem og jeg får nå gå aften og dagvakter i stedenfor.
2pluss1engel Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2009 tusen takk for svar. har jo og hørt at noen får beskjed av lege at de ikke må gå netter så blir litt i tvil lisom. er bare 5 uker så kan jo uansett ikke røpe meg ved å slutte m nettene ennå...
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 jeg jobbet natt fram til uke 26. Jobber bare netter.. ble da sykemeldt pga tvillingssvangerskap. For min del gikk det helt fint. Er ofte rolige netter hos oss, ikke så mye stress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå