Gå til innhold

Er en 4 år gammel jente "for stor" for...

Anbefalte innlegg

Skrevet

et rom i lyserosa farger, og prinsessekroner?

Holder på med en eksamensoppgave her, og der skal et av romma være til en 4 år gammel jente. Hun elsker prinsesser, barbier og å kle seg ut.

Siden "alle" oppgavene jeg har kikket på tidligere, er laget med disneyprinsesser av alle slag på alt, så har jeg lyst til å ha et annet tema enn disney. Derfor har temaet for hennes rom blitt til at "hun er prinsessen" der inne.

Senga er en junior køyeseng med et "slottstårn" langs stigen opp. Dekoreringen går i ting med kroner på, og i en dus rosafarge.

Men er hun for gammel for det? Tror dere det blir for "baby"-preget? Skal sies at to av ting der inne er et lyserosa stativ med krone, til å henge kostymer på. Så det er jo møbler beregnet på hennes alder, og ikke babyting.

Men har virkelig ingen erfaring med 4 åringer... Noen som har, og som kan gi meg et svar? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt av setningen forsvant! "...skal sies at to av tinga der inne er et lyserosa stativ med krone på, til og henge kostymer på. Og et helspeil på veggen så hun kan kle seg ut foran det..."

Skrevet

For en 4-åring så er nok det helt topp! 4-åringer er veldig opptatt av prinsesser!

Skrevet

Min datter på 3 1/2 år elsker prinsesser....og det er i den siste tiden hun har blitt veldig interessert. Så nei, en 4 år gammel jente er ikke for stor for prinsessetema på barnerommet.

Skrevet

Ikke for stor, nei! Vil si hun er midt i målgruppa. :)

Mi jente er 4,5 og har "prinsesserom". Og når hun er bedt i bursdagsselskap, er "prinsessting" (rosa ting, Barbie osv) ofte det de ønsker seg.

Hørtes ut som en spennende oppgave du holder på med! Moro å være kreaktiv. :)

Skrevet

Ja, det stod i skoleoppgaven at hun var opptatt av det :) Men om de heller hadde satt pris på disneyprinsesser i sterke farger (som er vanligst at alle lager det som), fremfor dette i "baby"rosa? Forklarte meg kanskje litt tungvint i stad.

Det er jo prinsessetema likevel, men i babyfarger... Har lyst å gjøre det noe annerledes enn de andre oppgavene som er levert før meg, men skeptisk for at det blir for barnslig for en 4 åring pga fargene? Utenom babyrosa er det hvitt.

Skrevet

Enig med de andre her, det er midt i blinken !! Jeg har ei på 4 år og hun har rosa prinsesserom. Hun ELSKER prinsesser, det kan ikke bli nok av det, rett og slett!!! Hun vil at vi skal ha prinsesse-postkasse, men jeg vil ikke. Og det kan hun ikke forstå. Jeg har sagt at hun kan ha en når hun blir voksen, men at jeg ikke tror at hun vil er så interessert i prinsesser nå hun blir voksen. Da ble hun rett og slett forbanna på meg !!! He he.

Skrevet

Rosa ting ja:) Da håper jeg det funker med "baby"rosa også.

Ja, det er kjempespennende oppgaver vi får :)

Skrevet

Hei kjære HI :)

Ikke noe med det du lurer på å gjøre, men... :) Har du stengt bloggen din? :( Elsker interiør-tipsene jeg fikk der...

Skrevet

Hehe, vil du ikke ha prinsessepostkasse?? Hun får få en på utsiden av rommet sitt da. Så kan dere putte oppi litt post innimellom ;)

Skrevet

Tror som de andre her at det blir helt perfekt for en 4-åring, og jeg synes det høres lurt ut med hvitt og lyserosa som basisfarger. På den måten er det enklere å gjøre rommet litt mer "voksent" om 3-4 år og hun har blitt skolejente. Skjer plutselig veldig mye da, men en gang jålete, alltid jålete, så da vil fremdeles helfigurspeil, stumtjener til tøy og smykker osv være midt i blinken...

Velger du knæsje rosafarger og disney-prinsesser over det hele må liksom hele rommet pusses opp på nytt om noen få år.

Skrevet

Heisann:) Jeg slettet den ja. Har begynt på nytt, men har ikke fått ut noen interiørting der enda pga eksamensjobbing. Kan sende deg adressen, så kommer d interiørdill der etterhvert :)

Skrevet

Spennende, tusen takk :) Og lykke til med oppgaven din!

Skrevet

Åh, skulle ønske jeg hadde sånt rom da jeg var fire...

Skrevet

Takk for det :)

Skrevet

Ja, enig med deg Kristin. De skal flytte derfra om 1 år, så da er det jo ikke sikkert det kommer inn noen nye med prinsessedilla, hehe. Kjekt med hvite vegger da.

Skrevet

Koselig å høre :) Da slår jeg meg til ro med den løsningen rommet har fått.

Skrevet

Men du FødtMedEnPilleiPanna, kan ikke du komme hit om en to-tre års tid og pusse opp romemt til lille? Det hadde vært fint :-)

Skrevet

Jeg ville hatt vegger i hvitt og dekorert med forskjelliga nyanser av rosa og gull selvfølgelig =) Enig med deg at jeg ville droppa alt av disney prinsesser og div, men de liker fremdeles glitter og gull de jeg kjenner (er vel ti 4 og 5 åringer i bhg som liker det samme =))

Skrevet

Joda, om 2,5 år jeg er jeg ferdig på skolen, så det passer fint, hehe :) Da er jeg nok mye flnkere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...