Småbarnsmor med frysespire Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Tar progynova og progestan nå i etterkant av et (vellykket!!) fryseforsøk. Det blir jo en del tabletter som skal tas og progestan er ikke akkurat billig... Fikk vite på St. Olavs at ikke alle kommuner gir tilbake penger for dette produktet pga. at det ikke er registrert i Norge. Hva er dine erfaringer med dette? Har du fått igjen? Noen som vet?? Og når det er sagt. Går det virkelig ann at kommuner kan gjøre som dem vil i forhold til dette? Trodde det var staten som styrte slike ting jeg...
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har ikke prøvd. Jeg forsto det sånn at man må over grensen på 15000 for å få dekket noe av utgiftene også til Progestan? Eller? Jeg synes også det virker rart hvis det er opp til det enkelte NAV-kontor å avgjøre.
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 Stemmer at man må over 15 000, eller er det 18 000?... Vi er over det for lengst. Jeg har oppfattet det slik at det er opp til hvert enkelt nav-kontor om dem gir igjen penger for progestan. Og er det slik så synes jeg det er kjempesynd:(
Emma2007 Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg fikk ett brev fra st olavs der det stod at vi har prøvd noe annet ved tidligere forsøk,og ikke lyktes.Og at det nå brukes progestan.Så vi fikk igjenn . synd at det vi opplever forskjellig praksis ved de enkelte nav....men det skal være mulig altså. lykke til
elmaaani Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Hei! Den informasjonen vi har fått fra Riksen er at alle får tilbake så lenge man har bekreftelse på at dette produktet er nødvendig for behandlingen... Man skal jo ikke sende kvitteringene til nav i den kommunen man hører til, men den regionen man tilhører (sentralt)...? Jeg fikk beskjed om å sende alt til NAV "Øst" i fredrikstad vertfall...
Vessia Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Fikk igjen første gangen i 2006 ( tilhører porsgrunn ), men nå fikk vi beskjed som du sier at de ikke dekker progestan. Har du prøvd ciricone først og det var mislykket, og at du får bekreftelse på det kan det jo hende du får det dekket så sant man er over fribeløpet.Bare å sende inn får jo bare et nei hvis de ikke dekker det. Så får vi heller tenke på at lille nurket er verdt disse tusenlappene:0) lykke til!
MK73 Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Ja, det som trengs er en bekreftelse fra sykehuset - så går det seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå