Lovemelikeyoudo Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 gutt på 10 som døde av tørrdrukning, hadde fått litt vann i lungene mens han bada. Døde hjemme etter et par timer...han var veldig trøtt og sliten...var visstnok veldig sjeldent
Miss Foster Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Ja har hørt om det. Selv så fant vi vår gutt i bassenget for 2,5 år siden. Dro ham opp, han var ved bevissthet, og han kastet opp utrolig mye vann - 3 ganger. Var ved bevissthet hele tiden. Ettersom jeg fra før av hadde hørt at man senere kunne tørrdrukne dro vi rett til akutten. Der ble han innlagt og sjekket, og legene ga beskjed om at det var fint at vi hadde kommet selv om han var ved bevissthet og hadde kastet opp mye. For det andre som kan skje hvis man svelger mye bassengvann er at det blir infeksjon i lungene. Lå til overvåkning ei stund før vi dro hjem igjen. Det fine er at han ikke har fått vannskrekk, men husker det som skjedde (da var han 1 år og 4 mnd).
Verdens tøffeste mamma Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Dette har jeg aldri hørt om.. Du skriver LITT vann i lungene? Hvordan da?
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Ja det vil jeg også høre mer om, jeg har en liten plutt på 9 mnd som elsker å dyppe hodet under vann når vi bader hver kveld. Han har jo ikke lukkerefleksen og hikster og svelger vann hver gang, så smiler han. Men jeg har tenkt mye på det at han kan få vann i lungene når han gjør det, og spesielt at han blir lagt etterpå for det er jo kveldsbadet...
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 http://www.dinside.no/php/art.php?id=774491 http://mix.hive.no/~timmi/kroppsoving/livredning.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_drowning
-MtG- Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har bestemt meg for å late som jeg ikke så det programmet jeg. Hvis jeg skal tenke på dette så kommer det til å ødelegge alle badeopplevelser med barna i årene framover. Men selvfølgelig komer jeg jo til å være litt mere obs på allmentilstanden etter bading.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Hørt om det, og når det er sagt så må ikke folk bli hysteriske. Det er skjeldent slikt skjer. La ungene få bade og dukke under hvis de ønsker det....la det ligge i bakhodet...man vet det KAN skje, men man bør ikke tenke for mye på det og la det påvirke hverdagen. Folk har blitt hysteriske av mindre... Amerikansk tv kan det å overdrive ting, så man bør ha det i bakhodet.
Lovemelikeyoudo Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2009 han gutten det skjedde med var forvirret etterpå og gjorde i buksa...de dro hjem og han sovnet på gulvet ved senga. Moren gikk inn etter 30 min og da var det dessverre for sent... så tror kanskje at barnet i tilfelle endrer litt oppførsel, føler seg dårlig e.l. var sjelden det skjedde, men det kan jo skje
mam <3 Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Ekle greier det der.. Hørte selv om det først i sommer, fra søstra mi. Jeg holdt nemlig på å drukne i et vannglass utrolig nok) men da var det ikke sånn at jeg fikk bare øverst i "vranga" sånn at jeg hostet, det kjentes ut som om lungene imploderte og jeg ramla sammen og besvimte et sekund eller to, var helt ufattelig vondt, det sluttet og gjøre vondt etter kort tid, men jeg var rar en stund etterpå, gikk å la meg etter ca en halvtime. Hadde jeg visst at det var noe som het tørrdrukning hadde jeg sikkert ringt legevakta. Mulig jeg hadde flaks der. Jeg tror det er slik som jeg opplevde som er farlig, når får vann langt ned i lungene, er nok noe annet når man får det såpass langt opp at man hoster og harker, det skjer jo titt og ofte. :/
Vona Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Å fy, Sim69, for en fæl opplevelse! Kan tenke dere var redde. :-( Uff, og så fikk jeg helt vondt her over at han faktisk husker det fortsatt! Han var jo så liten! Må ha vært traumatisk, stakkars. :-( Godt det gikk så bra.
firkløver`n Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har også hørt om dette med tørr drukning. lungene kollapser eller noe lignende. det jeg har fulgt litt med på er hvis ungene virkelig svelger vannet feil når de er ute og bader, men grunnen her er at det så fort kan bli liggende vann i lungene og gi kjemisk lungebetennelse hvis jeg husker riktig. men de fleste unger har lukke refleksen selv om de hikster og harker litt når de dukker under vann. grunnen er nok at de har koblet inn lukke refleksen og innhenter pusten etterpå. da kan de hoste og kave litt. Mye en skal passe på og få med seg som foreldre gitt, kan nok bli mye informasjon så en får bare sondere seg ut det en føler er viktig for seg selv. alt virker jo viktig, men en kan ikke trylle dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå