Stolt hønemor Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Jeg her bekkenlåsning og når jeg rydder, vasker o.l blir det skikkelig vondt. har vert til kiropraktor for dette tidligere i graviditeten, men nå er hodet til babyen komt ganske langt ned og da kan han vell ikke bryte bekkenet påplass igjenn heller... Noen som har født og har hatt låsning i bekkenet?? Er litt urolig for at dette skal føre til mer smerte og komplikasjoner.... ???
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er veldig plaget med låsninger. Men mine kommer å går litt. Jeg hadde låsning når jeg fødte forige gang. Og da var det fryktelig vondt å ligge/sitte på ryggen. Så jeg lå på vensttre side å fødte. holdt da foten oppe ved hejelp av min samboer.. men egentlig skulle de hatt ett stativ som foten skulle vært i men det fikk de ikke tid til å hente. Men jo det var jo vondt da, men det gikk greit og. forklar jordmoren problemet ditt så skal hun komme med forskjellige alternativer du kan få prøve ut. Jeg fikk prøve litt forskjellig. Så fant jeg den beste løsningen.. men det er jo ikke sikkert det samme passer for deg som for meg... lykke til...
21.februar09 Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ikke bekkenlåsning,men bekkenløsning. Jeg fikk henvisning til kiroprator fra fastlege. Da jeg kom til kiropraktor undersøkte hun meg og konstanterte bekkenløsning, hun skrev da et brev til jordmor på sykehuset. I det brevet skrev hun at jeg trenger ekstra tilrettelegging under fødsel da jeg ikke kan føde på rygg. Tilrettelegginingen kan være ekstra puter, fødsel i vann osv. Du har jo krav på samme tilrettelegging. Greit med et slikt brev som følger helsekortet når du kommer inn for å føde. De på sykehuset skal gi deg mulighet for å prøve ulike stillinger som er tilfredsstillende med tanke på bekkenet:) Lykke til:)
mn73 Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har hatt bekkenlåsning. Etter 15 behandlinger hos kiropraktor, har jeg nå normalt ganglag etc. Jeg har fått knekt opp bekken, korsryggen og pkt mellom skulderbladene. Han trigger pkt behandlet musklaturen samtidig, for spenninger i musklaturen forsrket at det lett fallt . Legen konstaterte raskt låsning hos meg, har skjev rygg fra før, og hatt dette tidligere. Jeg bestillte selv time hos kiropraktor, men legen anbefalte hvilke han visste var gode, for han sa at når du er gravid er det viktig at de vet hva de gjør. Behandlingen har ikke vært vond, snarere tvert i mot.
mn73 Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 glemte å si at jeg nå har 9 uker igjen, og fikk beskjed om at det var ikke noe problem å behandle igjen, og det kom tilbake før fødsel. MEN: jeg har fått streng beskjed om å ikke bære skjeft, alltid to poser når jeg er på butikken, ikke bruke tung skulder/ hånd veske, ikke støvesuge eller vaske, ikke bære unger.... Så snart jeg gjør dette, smeller det til igjen. Etter Fødsel skal jeg tilbake uansett til kiropraktor for å få øvelser og trenings forslag, men har allerede fått beskjed om stavgang og vann aerobic.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå