To gutter og en jente Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Da har jeg endelig født =) Egentlig ikke over termin enda, men etter å ha gått flere uker med kraftige maserier og åpning fikk jeg lov til å bli igangsatt en uke før termin. Normalt vil de ikke gjøre noen inngrep før termin, men med 5cm åpning og modningskår 8 så fikk jeg lov. Møtte på sykehuset onsdag morgen og litt over klokken 8 tok legen vannet. Hodet var ikke helt festet, så jeg måtte ligge en liten stund. Men jeg fikk ikke rier med en gang,så fikk lov til å gå litt rundt for å få fortgang på de. Riene kom 8.45. de var temmelig vonde med en gang. Klokken 9.20 ble de veldig tette og jordmor sjekket og fant ut at det var full åpning. Jeg supet lystgass og var i min helt egen verden. Registrerte at en medisinstudent var kommet inn i rommet og at jordmor ringte på barnepleieren. Jeg var ikke i stand til å hilse på de, da det var så intense rier. Var i tillegg svimmel av lystgassen. så jeg klarte ikke fokusere blikket.Hadde enda ikke pressetrang, men helt plutselig kom det en veldig kraftig pressri. Kroppen styrte det helt selv, Merket bare at babyen sprengte seg nedover uten at jeg hadde kontroll. Jordmor bad meg holde igjen da hodet kom, men jeg hadde ikke sjangs. Babyen kom derfor på en eneste pressri. Det hele skjedde så fort at jeg knapt fikk summet meg. Tok noen minutter å hente meg inn, og forstod knapt at den nydelige babyen på brystet var min. Til både min og jordmors store overraskelse hadde jeg ikke en eneste rift og slapp sying. Fødselen var veldig rask og intens, men helt fantastisk. Virkelig en drømmefødsel. Formen var på topp etterpå. Hadde ikke fått tid til å slite meg ut. Nå er vi hjemme og nyter tilværelsen som trebarnsmor. Gled dere alle som går og venter. Det er helt fantastisk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå