Elviraen Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har vært så usikkrt om vi skal ta en time med 3D, det er jo litt bortkastet, men samtidig, hvis man får en trivelig lege og det er snajns å få fine bilder er det jo morro også...har sett mine venninners bilder, de er veldig varierende kvalitet..... jeg ringe til medicus i trondheim de tok 1350 kroner, og de brukte å sende med kundene noen bilder (??) de brukte å ha timen ca 25 min...... (det er jo en timebetaling på likhet med tannlege.....) ja ja... men så så jeg noen som hadde vørt der, og bildene var kjempedårlige, dette kan jo variere fra person til person også, men huff de var ekstremt dårlige!! En annen venninde var i kristiansund, de hadde SUPRE bilder!!! Vi har derfor betilt ved helsehuset i Heimdal og lurer på om noen har ærfaring derifra!?? lurer også på om uke 21 er OK de anbefalte fre 21 til 25 for å få best mulige bilder!! Men har hørt noen som sier 28...men da mente de at babyen var så stor at de fikk ikke til oversiktsbilder!!
24♡april Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 tror det beste er før uke 28 og etter uke 24:) åsså kommer det veldig ann på apparatet de bruker.. de vet nok best hva de kan få til med det app de har tilgjengelig. hvis man er tykk å har mye fett på magen tror jeg bildene kan bli ganske uklare..om jeg ikke tar feil! å det var rådyrt!! vi skal på 3d snart å betaler 800 for 50 bilder,film av ultralyden på 3d og 30min tid.. å det er på en kjempefin å bra klinikk..du kan ikke bare sjekke andre steder da?
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Snart 2 prinsesser: Er det ultralydklinikken i tidligere sandvika nå på Lysaker dere skal på ? Har bestilt time der selv, men har ikke hørt noe om de:) Og det er 800 kr for halvtime med bilder og film:)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 hopper inn fra 3 tri jeg Var på ultralydklinikken i uke 32. De anbefaler fra uke 28 til 34 for å få best mulig bilder da babyen er "ferdig" å bare ligger å legger på seg. Betalet 800 kr for 45 min. Fikk med film, beste bildene på fotopapir samt en cd full av bilder Hvis resultatet hadde blitt dårlig (feks umulig å få bilde av ansiktet) hadde man fått ny time gratis der. Etter hva jeg har lest er dette vanlig prosedyre! De informerte også om at det var mulig for søsken, besteforeldre etc. å bli med. Hos oss var alle "bestene" med å de syntes det var skikkelig stas. jeg kommer til å ta 3d ul neste gang også for det var helt fantastisk å se at den lille hadde det bra i magen (var jo en stund siden ord. ul) samt at det er et minne jeg vil vise lillegull når han er stor nok til å forstå at det er han
Beadybabe ¤mai¤ Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Jeg fikk gratis ul 3d/4d i uke 21 og takket selvsagt ja. men bildene fra 2d på sykehuset to dager før var finere! nå var jeg litt kort på vei for 3/4d, men 2dbildene på det stedet ble ikke noe i det hele tatt bra heller..! Kanskje grunnet hvordan hun lå...men..hm
24♡april Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 ja:) er den som var i sandvika.har bare lest positive ting om han som tar ul og selve klinikken:)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Det er jo mye som spiller inn på kvaliteten av bildene. Babyens liggestilling, aktivitetsnivå, mors fettprosent og i tillegg kommer ul apparatet og hvor erfaren teknikeren er.. Så..det er klart at resultatene varierer.. Jeg ble veldig fornøyd med min time, pga helheten i timen, og et par gode bilder + en videosnutt.. betalte 1000kr for 30min.. Det er jo en risiko man tar om man vil bruke pengene på det eller ikke :/ Dumt du ikke ble fornøyd da!
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Spennende! Virker som en veldig bra klinikk, gleder meg som bare det!!! Bare seks dager igjen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå