Gå til innhold

Noen som har kjennskap til elveblest???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttten vår på snart 4 har fått det vi mener er elveblest.

Det begynte med feber natt til torsdag, feberfri på fredag, men oppdaget utslett på armene fredag ettermiddag. Litt vanskelig å forklare hvordan det ser ut, men skal prøve: store flekker som er ujevne i kantene, rødt, men hvitt rundt. Det sprer seg utrolig fort, ikke vondt, men klør litt. Har vært i telefonkontakt med lege, som mente det var elveblest.

Vi fikk beskjed om å gi han mere zyrtec ( han er allergisk mot hund og burot) Men har ikke vært i kontakt med noe dyr. han har heller ikke spist noe utenom det vanlige. Har ikke hatt noe utslett i morges, formiddag. Men i firetiden var det tilbake på armene.

Hva i alle dager er det som har utløst det, og hvorfor vil det ikke forsvinne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MIn yngste fikk elveblest over hele kroppen pga.antibiotikaallergi, og mannen min fikk det etter å ha spist rosa sukkerspinn (ja, det er absurd og ganske komisk;). Personlig får jeg elveblest av Smarties, så e-stoffer i fargestoffer er gjerne et stikkord.

Smør hvitvask på, det lindrer kløe. God bedring!

Skrevet

Takk for det. Han spiste sånn rød mr. freeze is i går, kanskje det kan være synderen.

Skrevet

Om utsletter er forhøyet opp fra huden så er det elveblest.

Skrevet

Jeg fikk elveblest i sommer på begge armene mine (høres ut som slik mitt var) Jeg hadde fått en allergisk reaksjon som fikk lov å utvikle seg til elveblest. Hva jeg reagerte på den gangen vet jeg ikke... men har ikke fått noe etter den gangen =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...