lavidaloca Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Guttten vår på snart 4 har fått det vi mener er elveblest. Det begynte med feber natt til torsdag, feberfri på fredag, men oppdaget utslett på armene fredag ettermiddag. Litt vanskelig å forklare hvordan det ser ut, men skal prøve: store flekker som er ujevne i kantene, rødt, men hvitt rundt. Det sprer seg utrolig fort, ikke vondt, men klør litt. Har vært i telefonkontakt med lege, som mente det var elveblest. Vi fikk beskjed om å gi han mere zyrtec ( han er allergisk mot hund og burot) Men har ikke vært i kontakt med noe dyr. han har heller ikke spist noe utenom det vanlige. Har ikke hatt noe utslett i morges, formiddag. Men i firetiden var det tilbake på armene. Hva i alle dager er det som har utløst det, og hvorfor vil det ikke forsvinne?
OsloMor Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 MIn yngste fikk elveblest over hele kroppen pga.antibiotikaallergi, og mannen min fikk det etter å ha spist rosa sukkerspinn (ja, det er absurd og ganske komisk;). Personlig får jeg elveblest av Smarties, så e-stoffer i fargestoffer er gjerne et stikkord. Smør hvitvask på, det lindrer kløe. God bedring!
lavidaloca Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2009 Takk for det. Han spiste sånn rød mr. freeze is i går, kanskje det kan være synderen.
M@mm@ til mine barn Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Om utsletter er forhøyet opp fra huden så er det elveblest.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Jeg fikk elveblest i sommer på begge armene mine (høres ut som slik mitt var) Jeg hadde fått en allergisk reaksjon som fikk lov å utvikle seg til elveblest. Hva jeg reagerte på den gangen vet jeg ikke... men har ikke fått noe etter den gangen =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå