Kulå Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Her skal vi ha "den med ris og rømme" ; ) Vet ikke hva den heter eller om den i det hele tatt har noe navn, men den er iallfall slik: kokt ris i bunnen av ei ildfast form, rømme oppå der, tomater skårne i skiver, kjøttdeig, å så ost på toppen. Gratineres i ovnen. Veldig enkelt og godt. Prøver i tillegg å være sunn, hehe, bruker kyllingkjøttdeig i stedenfor vanlig kjøttdeig. Serveres med salat og evt brød.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 hmmmm..... dette hørtes godt og lettvint ut.....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Oi, det hørtes godt ut, tror forøvrig ikke det hadde slått ann her i huset siden samboern hverken spiser rømme eller tomater, lillemor og eldstemann spiser ingenting noen sier de ikke liker, og jeg spiser igrunnen alt untatt fiskekaker.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Hørtes veldig godt ut. Det skal jeg prøve en gang. Har ofte pasta og kjøttdeig i ovnen av forskjellige former. Men har aldri prøvd med ris.. Vi har hatt taco, prøver også å være sunnere så laget den med karbonade kjøttdeig. Er nå stappmett:)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Men tross at jeg tror den ikke slår ann, skal jeg lage denne nå. krysser bare fingrene.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Ble som jeg tenkte, lillemor spiste 2 tygger, eldstemann nektet/nekter å spise, samboern spiste, men det var nok mest fordi vi alle satt rundt bordet, og han var sulten. Hvor mye rømme pleier du egentlig å ha? jeg brukte et sånnt lite beger, samme størrelse som yoghurt beger.
Kulå Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2009 Litt forskjellig egentlig, alt etter hvor stor form jeg bruker, men pleier å ha så det dekker. Hos oss spiser forøvrig alle denne retten her : ) men barna tar vekk tomatene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå