Gå til innhold

Hva blir det til kvelds idag da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skal vi ha "den med ris og rømme" ; )

Vet ikke hva den heter eller om den i det hele tatt har noe navn, men den er iallfall slik:

kokt ris i bunnen av ei ildfast form, rømme oppå der, tomater skårne i skiver, kjøttdeig, å så ost på toppen. Gratineres i ovnen.

Veldig enkelt og godt.

Prøver i tillegg å være sunn, hehe, bruker kyllingkjøttdeig i stedenfor vanlig kjøttdeig.

Serveres med salat og evt brød.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm..... dette hørtes godt og lettvint ut.....

Skrevet

Oi, det hørtes godt ut, tror forøvrig ikke det hadde slått ann her i huset siden samboern hverken spiser rømme eller tomater, lillemor og eldstemann spiser ingenting noen sier de ikke liker, og jeg spiser igrunnen alt untatt fiskekaker.

Skrevet

Hørtes veldig godt ut. Det skal jeg prøve en gang. Har ofte pasta og kjøttdeig i ovnen av forskjellige former. Men har aldri prøvd med ris..

Vi har hatt taco, prøver også å være sunnere så laget den med karbonade kjøttdeig. Er nå stappmett:)

Skrevet

Men tross at jeg tror den ikke slår ann, skal jeg lage denne nå.

krysser bare fingrene.

Skrevet

Ble som jeg tenkte, lillemor spiste 2 tygger, eldstemann nektet/nekter å spise, samboern spiste, men det var nok mest fordi vi alle satt rundt bordet, og han var sulten.

Hvor mye rømme pleier du egentlig å ha? jeg brukte et sånnt lite beger, samme størrelse som yoghurt beger.

Skrevet

Litt forskjellig egentlig, alt etter hvor stor form jeg bruker, men pleier å ha så det dekker.

Hos oss spiser forøvrig alle denne retten her : ) men barna tar vekk tomatene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...