Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 jeg har neimen ikke gjort livet dems så lett bestandig. Oppført meg egoistisk og barnslig, ikke gitt dem så mye som en sjanse engang. Pappa skulle jeg ihvertfall ha for meg selv ! Gjorde alt jeg kunne for å ødelegge og skape splid. Men foreldrene min godtok gudskjelov ikke denne oppførselen særlig lenge, så jeg fikk bare lære meg å respektere de nye menneskene i deres liv. Og jaggu har det blitt folk av meg også ! Jeg tror ikke på alll verdens dulling med disse særkullsbarna jeg, synes ikke så synd på dem som alle andre her inne.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Er så fryktelig enig med deg, en eller annen gang må de forstå hvordan livet er de også, blir de dullet med hele oppveksten så blir de ikke ordentlige mennesker. Ser det så godt på de barna her, haddde aldri latt barna mine oppføre seg slik, det er kvalmt. Slutt og dull med disse ungene som har det så fryktelig fælt fordi de har fått en så kjempe slem stemor inn i livet sitt.... De blir/er drittunger.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Dette skal jeg ikke si noe på. Jeg er selv biomor, og har ei datter med eksen min. Hun er 5 år, og det er 3 år siden vi gikk fra hverandre. Hun er hos faren sin og samboeren hans 40 %. Nå er jeg så heldig at stemoren hennes er ei fantastisk flott jente! Jeg er HELT over hennes nåværende mann, og holder meg utenfor, ihvertfall føler jeg, - den private sonen deres. Poenget mitt var at, datteren min ikke alltid har behandlet henne så bra. Hun har støtt henne ut mye og prøvd å komme mellom henne og pappaen. Jeg har hatt mange samtaler med henne om at hun skal behandle henne med samme respekt og samme måte som hun skal behandle alle andre på. Jeg snakker alltid positivt om henne og nå ser det ut som om det går mye mye bedre. Når hun kommer tilbake til meg nå, så prater hun alltid masse om xxx og de har knyttet et kjempe fint bånd. Har sett tidligere diskusjoner om foreldremøter, og jeg må bare passe på å si her at jeg hadde bare sett på det som et kjempe bonus om hun hadde dukket opp på sånne ting! Forstår dere stemødre godt jeg.. det kan da ikke være lett! Mange av dere gjør en kjempe jobb!!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Ja mange av oss gjør en kjempe jobb. Og dessverre så blir vi alltid de som må ta all dritten. Jeg er mor, og stemor. Jeg elsker barn, men å være stemor er virkelig ikke lett! Siden jeg er den voksne så er det jo alltid jeg som blir sittende igjen alene Sittende igjen uten all kjærligheten og nærheten jeg trenger. Sånn er det bare, jeg har valgt det selv. Men betyr ikke at det er lett for det...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Barn med steforeldre er egentlig ganske heldige.. De har jo en ekstra omsorgsperson.. Men det er dere som er foreldre som må få barna til og forstå dette.. Men jeg tror og det er normalt at barn reagerer litt på at mamma eller pappa får ny kjæreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå