Vilja<3 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Vi har akkurat flyttet og må si jeg føler meg litt grønn når det gjelder interiør. Vi har en ganske stor lys stue med parkett i eik, har to veldig store vinduer på stuen med hvite ruter eller hva jeg skal si:) Karmene er store og brede og plass til mye fint. Nå har jeg hent opp orange gardiner for å få det litt varmere i stuen, det ble veldig fint. Så har jeg kjøpt en lampe i hvert vindu, brun litt kraftig for med kremfarget silkeaktig skjerm. Ellers har jeg ikke noe system i vinduskarmene, de er ganske lange så plass til mye. Lurer på å kjøpe orkideer, men vet ikke om jeg skal ta mørke eller lyse krukker??kanskje mørke siden foten på lampen er det? Oi dette ble litt langt og rotete, men noen tips?
Kondis som en murstein Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Vi har bare to vinduer i stua som jeg kan ha noe i (de andre går ned til gulvet og vi har lameller i dem) Men i disse vinduene har jeg to hvite potter med hver sin grønn/grå ball i, kunstig altså, hehe! I mellom disse står det en rekke med små telysholdere... Jeg er veldig glad i system og kunne f.eks aldri hatt forskjellige potter, blomster etc
Joikaboll@ Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Orkideèr blir nok fint, men husk at dem trives best i glass.
Kondis som en murstein Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Orkideer er veldig fint (selvom jeg aldri får dem til, hehe) Bruk gjerne glasspotter/glassylindere til dem )
Norwegian by injection Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har ingenting...synes det er deilig å kunne se utsikten ute uten at det er noe er i veien. Jeg kan ikke ha noe der heller pga lillegutt på 16mnd.... han ødelegger og river ned alt jeg har.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Har 2 vinduer i stua, et stort med smal karm og ikke plass til noe. Dette er bak sofaen. Litt lenger bort har vi et normal størrelse vindu- der er det laget til karm (av pappaen min) til at vi kan ha blomster i. Så der står en enkel glass firkant lampe fra ikea til 39,50 og 2 blomster. 1 grønnplante og en orkide. har bare hvite blomsterpotter.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 jeg har vinduskarmen full av orkideer og grønne planter og en stor lysestake jeg synes både hvite og brune potter kan brukes om du har store karmer, det er fint med litt mix og ikke 100% match synes nå jeg da. kanskje også noen potter med mønster i brundt og hvitt lykke til!!
May-juli07+mai09 Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har 3 vinduer i de to bak sofane har jeg to litt høye lilla telys holdere og i det 3.vinduet har jeg 2 orkideer i lilla toner og 1 lilla telys holder, gardinene er også lilla og lilla/sorte og offwite puter i svart skinnsofa`n, slik at det blir en helhet/rød tråd i hele stua !!!! Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå