Gå til innhold

Andre som er tomme for energi...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare klage litt.....

Jeg er helt tappet for tiden. Orker ingen ting...

Skulle stryke litt sengetøy til lillegutt i sta, men måtte gi meg ganske raskt... Var tungt å stå og gjøre det. Planen var også å re opp senga hans, men ikke engang det orker jeg. Har heldigvis en mann som stiller opp, men det er så kjedelig å ikke orke å gjøre noe selv. Er også kvalm og uggen, vil bare ligge på sofaen og sløve...:) Heldigvis er ikke hver dag slik, men i dag har alt vært tungt.

Andre som har det slik?! Er det vanlig at man blir tappet for energi sånn mot slutten? Har termin til fredag..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja. Men jeg er slått ut etter et par ukers sykdom (influensa). Er jo den mørkeste tiden på året nå også, samt at som høygravid får man vel ikke alltid så mye frisk luft og mosjon som man burde ha...

Vet ikke om det er en trøst, men du er ikke den eneste energiløse :)

Skrevet

Du har i det minste en unnskyldning ettersom du har hatt influensa..:) Her har jeg ikke noen verdens ting å skylde på...:P

Fikk en liten dupp på sofaen i ettermiddag og den hjalp heldigvis godt. Ellers ville jeg ha vært i senga nuh!:)

Skrevet

Tror nok alle har en slik dag, i hvertfall nå mot slutten. Ønske om å se lille knerten, tanken på hvordan fødselen går, tungt å gå rundt å bære på ekstra kg, mens man i tillegg har har haug av oppgaver i huset som man tenker man må få gjort før fødsel!!

Jeg har og en mann som har vært super, med tanke på hele dette svangerskapet, hatt forståelse for alt,og hjulpet masse med både hus og barn:) Og i tillegg sov vi på vårt nye soverom natt til i dag!Som han bare brukte to uker på å pusse opp fra bunnen av. Super imponert!!Han er allerede i gang med å sette opp lett vegg på barne rommene...

Godt en har denne siden er kan syte litt til! Bare tenk at du snart er ferdig!!Masse lykke til Marte, hvis jeg ikke får snakket noe med deg før det skjer!!!Håper du får en positiv opplevelse denne gangen:)

Klem Susanne

Skrevet

Har vært totalt energiløs i ukesvis allerede. Mener at jeg hadde ganske mye energi de siste 2-3 ukene sist, men nå er det visst fullstendig motsatt. Sover midt på dagen, gjerne i 2-3 timer, enda er jeg trøtt som bare når kl. blir 23. Her har også kvamle/uvelhet kommet tilbake, særlig når jeg våkner om morran, er så utrooolig tørst hele natta, tørr og fæl i munn.

Skrevet

Ja, jeg er og sliten og sover mye. Sov til klokken 11 her om dagen, men ble så "sliten" av ingenting at jeg bare måtte legge meg. Og sov da i 3 timer. Sånn er det enkelte dager dessverre :( Gidder ikke gå turer eller være spess aktiv, har bare ikke energi..

Skrevet

Hei! Har du sjekket stoffskiftet ditt? Mulig svaret på energimangelen kan ligge der. Jeg er nå i uke 37 i mitt 4 svangerskap. Av erfaring vet jeg at er jeg tom for energi før fødselen, blir det ikke bedre etterpå. Derfor har jeg min egen vri denne gangen, for å fylle på med energi, i full forsåelse fra mann og barn (som er 8, 12 og 14 år) Jeg tar pauser med en gang jeg kjenner at jeg trenger det. Ellers gjør jeg ting som setter meg i en god stemning; små turer, lesing, høre på musikk/ spille musikk til den lille mens jeg ligger og stryker magen, hobby, spa: bad, kroppspleie, levende lys :-) Ting som tar for mye energi, er det mannen min som gjør. Jeg ser på meg selv som en samvittighetsfull og oppofrende kone og mor, som trenger å være litt egoistisk akkurat nå, med god samvittighet selvfølgelig. Det er hele familien tjent med. Håper du finner tilbake til energien. Lykke til videre!

Skrevet

Takk for svar!:) Har heldigvis en mye bedre dag i dag, så går litt opp og ned her. Er nok helt normalt, spesielt nå mot slutten!:)

Så flott at du klarer å fylle på med energi på den måten! Er viktig å ta godt vare på seg seg selv, selv om man gjerne nedprioriterer det når man har barn fra før. Er ikke så flink til det jeg da, blir helst å sløve på sofaen med tv og/eller data...:P

Vet forøvrig ikke om jeg har sjekket stoffskifte, men jeg har fått beskjed om at jeg mangler "alt", dvs jern, folat og b12 etter prøver hos legen. Tar derfor dette jevnlig, men jeg vet ikke hvordan det ligger an i forhold til normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...