Gå til innhold

Kjenner dere mye spark?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 30 nå og føler jeg kjenner mindre spark enn tidligere.. Noen ganger kjenner jeg nesten ingenting i løpet av dagen, men kjenner da gjerne om natten. Men det er ikke like mye som før.. Noen andre som har det sånn? Er det normalt? Tenkte egentlig at man burde kjenne mer nå som han har mindre plass å boltre seg på, men det er kanskje plassmangel som gjør at han ikke beveger seg så mye som før? De sier man skal kjenne liv hver dag, og det gjør jeg altså:) Blir bare så bekymret når det er mindre enn tidligere.. Dette er mitt første svangerskap, så jeg har ikke peiling på hva som er normalt.

Setter pris på svar!

 

Hilsen er bekymret, tankefull kommende mamma =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg erfarer det samme, men ser det litt i sammenheng med at når jeg stresser blir det mindre aktivitet, mens når jeg tar det helt med ro, sparker det mye. Jordmor sier til meg at jeg skal kjenne spark daglig, så da slår jeg meg til ro med det. Men er du bekymret skal du kontakte lege eller jordmor, så de kan fortelle deg hva som er normalt og ei, og når du bør reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) jeg kjenner heller ikke så mye som før,men det er helt normalt sier jm:) når jeg skal legge meg så sparker hun masse å på morgenen før jeg skal opp:) drikk isvann,det skal sette fart på bebisen din;) tror ikke du har noe å frykte:) jeg er også førstegangsfødende så kjenner meg igjen med bekymringene:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 30 og jeg kjenner babyen hele tida akkurat som om hun prøver å strekke seg ut inni der. Noen ganger gjør det direkte vondt også. Hun beveger seg hele tida, men hun sparker ikke sånn som hun gjorde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 31. uke og her varierer det en del. Nå har han ligget i hodeleie i en tre ukers tid, og da har bevegelsene vært stabile og jeg har kjent søvn og aktivitet veldig jevnlig. Nå har han snudd seg i seteleie og hver gang han snur seg så blir han rolig i noen dager. Jeg kjenner ham, men er ikke full jubel før han har "gått seg til" virker det som. Sparkene blir også annerledes nå som de ligger lenger ned. Er vel litt dårligere plass der nede, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den babyen jeg har i magen nå er mye roligere enn førstemann.. Jeg kjenner bevegelser hver dag så da stresser ikke jeg noe mer med det, kjenner at det nok er litt mindre plass å boltre seg på også nå enn tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 30, og kjenner mindre spark nå enn tidligere. Det er liv i magen hver dag så er ganske rolig med tanken på mindre spark.

Kan nok tenkes som flere av dere nevner, at dette kommer av plassmangel samt stilling barnet ligger i.

 

Hovedregelen fra uke 28 er at du SKAL kjenne liv hver dag, og dersom du er bekymret så ringer du føden. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite mener nå jeg, og det er det de fleste JM også sier.

 

Triks for å kjenne noe som fungerer på meg i allefall:

Spis eller drikk noe veldig søtt (sterk saft/sjokolade osv), man kan også drikke isvann...

Press litt på magen, kjenn etter barnet... Da får jeg en reaksjon "her liggger jeg!"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :-)

 

Kjenner mye spark,men mest pressebevegelser...som om han stikker rumpa i været å vil presse seg ut av magen :-) Kjenner veldig mye aktivitet etter mat,nesten så jeg blir fysisk kvalm av alle bevegelsene og spark mot magesekken....og når jeg skal sove sparker han og vrir seg masse... Er koselig,men noen ganger tar det litt av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...