Gå til innhold

Barn med funksjonshemning eller helseanmerkning


humanist

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp tatt en avgjørelse om at vi skal adoptere. Vi har ennå ikke sendt inn noen søknad eller bestemt adopsjonsbyrå eller land. Men det er et punkt jeg gjerne skulle få litt flere synspunkter på. Dette gjelder dette om man er villig til å adoptere barn med funksjonhemning eller en eller annen helseanmerkning. Jeg føler at dette er jo ikke en ønsker i utgangspunktet. Man vil jo ha et frisk barn som får et "normalt" liv som mulig. På samme tid føler jeg litt dårlig samvittighet fordi jeg syntes dette er så viktig. Et barn er et barn, og at barn med funksjonhemning har kanskje endra større behov for å få et godt hjem med nye mulighetet og ressurssterke foreldre.

Flere som har lignende tanker eller erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Om du ikke ønsker et barn med funfsjonsnedsettelse (Ingenting som heter funksjonshemming) så er det jo bare å si fra om det. Hva er problemet, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de barna adopsjonsbyrået får vite har en spesiell historie eller sykdom, blir ikke tildelt sånn uten videre. Da tar de å sender ut et brev til alle som står i kø for det landet barnet kommer fra, og en kan ta kontakt dersom en ønsker å få et slikt barn. Vi fikk i alle fall ett par brev i ventetiden.

 

En kan uansett ikke garantere at barnet er helt friskt. De har tatt undersøkelser av barnet, men noe kan komme fram når de blir eldre. Har en venninne som fikk en frisk gutt, men han begynte å oppføre seg litt unormalt etterhvert som tiden gikk. Og jeg kan garantere at de er like glad i ham som i de andre barna sine. SÅ selv om en tenker på dette før en får et barn, tror jeg en blir veldig glad i det barnet en får uansett hva som skjer senere i livet!

 

Ønsker deg lykke til med adopsjonen. Dere har noe fantastisk foran dere! Det kan jeg som har en skjønn asiat på to år hjemme, garantere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...