Gå til innhold

Hva synes dere om aa ha en "nanny"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine gode venninner har akkurat blitt mamma. De sitter godt i det (for aa si det mildt...) og har ansatt en "nanny" som kommer hver dag og hjelper de nybakte foreldrene med babyen. Hun har faatt utrolig mange negative tilbakemeldinger paa dette, mest av typen "hvordan kan dere la noen andre oppdra deres eget barn". Jeg ser ikke helt problemet, hvis de har raad til dette, hva er galt med det? Det er jo likevel de som er foreldrene, men nannyen hjelper til med vasking, bleieskift etc etc og gir foreldrene litt mer frihet i hverdagen saa de kan ta noen timer fri til trening, besok etc hvis de skulle ville det. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe galt i det.

Skrevet

Jeg syns det høres deilig ut. Skulle gjerne hatt en nanny jeg.

Skrevet

Tja, alt med måte. Jeg har jo også barnevakt innimellom. Får naboen til å passe minsta på 8 mnd noen timer hvis jeg skal til frisøren feks. Tar jo minsta med på trening og har henne i barnepassen der ukentlig. Og selv om hun da er med meg så er det jo noen andre som koser og tuller med henne i den timen treninga varer. Det blir jo litt av det samme, egentlig, bare mer praktisk med "nanny'en", siden det da blir en fast omsorgsperson for barnet.

Hvis jeg skulle ansatt noen i dette huset (rekkehus = ikke milliardær, ergo lite sannsynlig) måtte det blitt 100% hushjelp. En som tar vask og rydd, vinduer, klær, har middagen klar, slik at når jeg begynner på jobb så kan jeg nyte all min fritid med familien, ikke irriterende klesvask.

Skrevet

Det er jo ganske vanlig i mange land blandt folk med penger da. Som f.eks. USA.

Rekner med at du skriver fra utlandet selv da du mangler ø og å? Tror kanskje folk i Norge - på forskjellige steder - hadde reagert mer...

Skrevet

Nei skriver fra Norge men har PC fra USA... venninnen min bor i Oslo, og har faatt veldig mange negative kommentarer som sagt. Godt aa hoere at det er flere enn meg som synes det er helt greit, skulle gjerne hatt nanny selv jeg, hvis jeg hadde haatt raad....

Skrevet

jeg klarer med ungene selv og koser meg med babyen!!!.....men kunne godt tenke meg en til å vaske klær og hus:)

Skrevet

Skulle veldig gjerne hatt en nanny selv!

Pga helsa mi har vi ikke mulighet til å få flere barn, men hadde vi hatt råd til litt hjelp så kunne vi fått en søster eller bror til gutten vår. Men han må nok forbli enebarn.

Så lenge det bare er snakk om litt praktisk hjelp i hverdagen, og ikke en som erstatter mamma og pappa, så ser jeg ikke noe galt i det.

Skrevet

Skulle gjerne hatt en nanny! Er alenemor og kunne ha godt av litt mer "fri" enn de få timene bf har lille-snupp.. Men, er langt i fra rik, bor i storebrors utleiehybel..

Skrevet

stiller meg svært positiv.

min drøm er å ha en person 100% i en kombinert stilling hushjelp/nanny. jeg tror det er mye bedr eå ha en fast barnevakt til barnet enn å sette det vekk til halvmotiverte og halvopplyste besteforeldre og venner etc. en av grunnene til at jeg ikke har ansatt denne personen (bortsett fra den økonomiske - en slik stilling ville lett ha belastet husholdningskontoen med 20.000 per måned) er at jeg blir litt stressa av tanken på å ha en person gående her hjemme hele tiden. men det er likevel en deilig tanke...

Skrevet

Hørtes veldig deilig ut med litt hjelp. De som er negative er vel heller mest misunnerlig.

Skrevet

Jeg sitter greit i det, men har valgt å være hjemme selv mens ungene er helt små.

Nå jakter jeg på en god nanny, evt en au pair, slik at jeg har muligheten til å kombinere barnepasset med noen få huslige sysler.

Håper jeg finner noen jeg vil trives med.

Vi har også vurdert å ta et par år i USA før ungene skal begynne på skolen, da vil vi gjerne ha nanny fremfor au pair...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...