MissUnderCover Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Jeg holder til begge steder, da jeg har ei på 19 mndr og har termin med neste om 4 dager.. Menstermin er i dag. Tenkte jeg skulle forsøke lakserolje, for å se om noe skjer, da det er modent. Men alle steder på DIB hvor jeg har spurt blir jeg frarådet å gjøre dette fordi det kan være farlig. Er det med tanke på styrtfødsel da? Er i tillegg forstoppet, så kunne tenke meg å gjøre noe med det og, siden tanken på å føde TO trekilos ikke frister... hehehehehe Noen her som har noen tanker eller erfaringer?
Itsrejk Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Hvis du er forstoppet anbefaler jeg deg å kjøpe et miniklyx på apoteket. Dette vil løsne på proppen, og sette fart på magen - uten at det er farlig med tanke på fødsel. Selv er jeg på overtid, men tør ikke prøve lakserolje...
Kjærlighet <3 Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Sånn som jeg har skjønnt det går det greit i de fleste tilfeller.. MEN riene kan visstok bli så voldsomme at det kan være fare for at livmoren sprekker/revner Det kan gå fort, fortere enn det burde, både for kroppen din og babyen. Og dermed er det også større sjanse for mindre og mer alvorlige komplikasjoner. Jeg hadde ikke turt å prøve det, at "det hender ikke meg" har vi fått erfare på annet vis at det er akkurat det det gjør.. ..Så får andre kjenne med seg selv hva dem vil.. Når det gjelder forstoppelse, er mini klyx ett bedre alternativ.
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Styrtfødsel er en av farene... styrtfødsel er ikke bra for mor, men det er heller ikke bra for barnet. En kjenning fikk en gutt som kom alt for fort, og det snakkes om at gutten er tilbakestående (han er i allefall veldig sent utviklet - lærte seg ikke å prate skikkelig før seksårsalder og selv da med talevansker) og dette pga styrtfødselen.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 hørtes jo litt rart ut... men ja det kan forårsake styrtfødsel. jeg bor en time fra sykehuset og skal rekke og levere barn+hatt relativt korte fødsler før så jeg skal ikke gjøre det. og det er også snakk om atom man følger anb. dosering så skal det gå bra.. verre om man tar ei flaske som jeg har lest noen har gjort. og det kan gi deg masse maserier som bare gjør deg mer utslitt. det er grunnene til at jeg ikke skal ta det. lykke til og håper fødselen starter snart
MrsDior & baby-Dior Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Ring til føden og hør om du skal bruke lakserolje! ...så får du nok svaret du vil ha der. Skjønner ikke at folk tar lakserolje.
loveandmarriage Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Venninna mi er apotektekniker, og ho fortalte meg det at man ikke engang bør ta miniklyx (eller hva det heter) før man virkelig vet at fødselen er i gang. Dette fordi morkaka kan løsne. Det er jo litt skummelt. Så mitt råd er at du forhører deg med jordmor eller lege før du evt tar noe sånt. Det er jo ikke helt ønskelig å ha forstoppelse heller, så jeg skjønner at du vil gjøre noe med det. Men kanskje greit å få høre at det er trygt fra en fagperson først?
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Du bør ikke ta lakserolje.. Tok d selv igår, aldri mer.. Ble 5-6 doturer, men ingenting mer. Man blir faktisk sår i rompa fordi man må tørke seg så mye, faktisk Babyen kommer uansett ut når den er klar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå