mor.monsen Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Har noen av dere hatt mensen mens dere har vrt gravide? Hvordan var det, forandringer fra normalt? Eller er det bare en myte at det går ann?
Blind Gudinne Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Mensen kommer jo fordi det er egg som er ubefruktet. Man kan altså ikke ha mensen og være gravid samtidig. Men man kan ha blødninger som skyldes helt andre ting! Små rift i skjedeveggen, gammel mens som har "liggi igjen" og morkaka kan ligge å blø. Kan være mange grunner til at blødningene kommer med andre ord. Selv hadde jeg blødninger i begge svangerskapene mine, men i det siste hadde jeg faktisk regelmessige blødninger de første mnd. SÅ hadde det ikke vært for at jeg VISSTE at jeg var gravid, hadde jeg tatt det for å være mensen =D
Joikaboll@ Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Gratulerer som nygifte Så bilde i avisa. Med nr 2 hadde jeg mensen i seks mnd, helt normal og helt punktlig. Noen sier man ikke kan ha mens når man er gravid, men så har jo jeg aldri hvert heeeelt normal eller da.
mor.monsen Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2009 Takk takk Jeg er ikke gravid, men diskuterte det med ei vennine og vi ble lissom ikke kloke på hva som var rett.
Dotten Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Vet faktisk ikke, men man må ikke ha eggløsning for å få mensen. Den kommer jo som oftes ca hver 28. -30. dag, uavhengig om du har eggløsning eller ei......! OG jeg har lest om enkelte som har hatt regelmessige blødninger igjennom hele svangerskapet som om det skulle vært mensen, men baby i magen har de Fant dette på lommelegen.no Kan en være gravid og likevel fortsette å ha menstruasjon? Hvis dette er tilfelle, hvor ofte skjer det? Svar: Om mulighetene for å ha menstruasjon under graviditet: Det er ikke helt uvanlig med en menstruasjon helt i begynnelsen av svangerskapet. Vanlige, regelmessige menstruasjoner svangerskapet igjennom, forekommer vel knapt såvidt jeg vet, men innen medisin finnes der alltid svært sjeldne unntak på det meste, men jeg har ikke hørt om dette. Det svært viktige i denne forbindelse er imidlertid: Man kan under et svangerskap blø av andre årsaker enn menstruasjon, og det er i seg selv et symptom man alltid skal oppsøke lege for, for å finne ut mer om hvorfor man blør, og evt utelukke alvorligere tilstander. Det er ikke helt uvanlig å blø av en morkake som ligger lavt, dvs foran mormunnåpningen, f.eks., men dette er jo noe som må fastslås med ultralyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå